Ja,lite ord, lite läsande-

Skriver jag inget, så kan ju knappast någon vara här och läsa de icke existerande orden heller.  Ungefär två besök per dygn. 
Igår flyttade jag foton, jag hade väl sådär tretusen  i mobilen igen, enbart i "kamera" .  För varför bara ta en bild när jag kan ta hurmångasomhelst av samma blomjävel ur varje vinkel som går? Och sen redigera det bästa och glömma bort resten?   Nu körde jag på "ta bort efter -vad det nu står"  , och sen tänkte jag- Oops, tänk om nåt jag ville ha kvar försvann? Smartass- jo, men de är ju i Datorn då. Just det ja.  Var la jag hjärnan?   
Idag satt jag på balkongen och lyssnade på Sommar och sorterade ännu fler bilder i mobilen. Samma där, spara en bild, ta en skärmdump, redigera, låt originalet ligga kvar.  Försökte få in dem i olika album också , så det finns Lite koll åtminstone. Sen fick jag för ont i nacken , så jag hakade på Stella kopplet och gick ut en stund.  
Sommaren lunkar ju på, och är än så länge behagligt sval och myggfri. Jag brukar dra en suck av lättnad när Augusti flaggar för sin ankomst, vilket för det mesta brukar vara en bedräglig suck. NU är det snart höst- så drar 30 grader varmt och luftfuktighet hundra procent in och tar livet av mig i två veckor. Då kläcks också alla myggor som legat och bidat sin tid i gömda vattensamlingar.  
 
Vår tvättmaskin började låta jävligt underligt härom dagen-sådär som när en bh-båge har fastnat under trumman. Nu är det en omöjlighet här eftersom jag inte har någon sådan bh, och den enda modell jag använder är mjukismodellen , och de är inte skadligare för tvättmaskinen än ett par frottésockor.   Sa till Maken- tvättmaskinen låter illa. Ingen reaktion utom lite missnöjt grymtande i tv-fåtöljen.  Igårkväll sa jag åter igen-Tvättmaskinen ?  Då gick han in i badrummet.  Efter en stund kom han ut igen och sa -Jag får inte bort ljudet-  Eh?  Vaddå bort ljudet? Du måste ju öpppna och  se om nåt ligger under trumman.  - Ja det tänker jag fan inte göra.   Så idag har jag tvättat under ett sabla oväsen.  Och tittat efter en ny maskin online.  Tvättmaskinen är dock snart 13 år gammal, och jag har märkt att kläderna luktar lite konstigt ibland- Kanske är det ett berg av försvunna strumpor under trumman?  Det lär jag aldrig få veta eftersom Jag inte kan lyfta ned torktumlaren som står ovanpå och ens försöka dra fram tvättmaskinen och se Om den går att öppna på baksidan.  
To be continued- 
 
Nu ska jag titta igenom vad det var för foton som blev flyttade igår. 
 
fred så länge //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0