Internetbanken bygger om-

 
 
"välkommen till den nya och mer lättnavigerade internetbanken" - Skit ner er!  Och nej, jag är Inte emot allt nytt, inte alls ,(skaffade internetbank i stort sett så fort det fanns tillgängligt)  men det är så sabla rörigt "inne på banken" så jag blir galen- Det är inte det minsta lättnavigerat och man får göra Ännu mer själv . Man ska flytta, ändra datum, kontoöversikten är uppdelad, betalningsrutinerna bökigare, och för vissa grejer måste man "logga in på den gamla versionen" och det ska flyttas - och vart tog funktionen "reserverat belopp" vägen? Ska jag trots internet och lättnavigerat behöva sitta med ett papper och skriva upp vad jag har lagt över till betalning?  För jag har betalat drygt sex tusen ,ändå har inget dragits från kontot, det dras på förfallodagen, men förut stod ett reserverat belopp på dem så jag hade koll på saldot. Nu är saldot orört. Eller så finns det nånstans men jag har inte hittat stället- fan. 
 
Och Fan igen- upptäckte nu att det är en flaska Butangas ! som kattafhanarna leker med bakom tavlorna som är lutade mot en av garderoberna! Och var i hela höge farao har Maken haft den nånstans?   
*pho* 
 
I Övrigt då? Jag har haft så in i flängbänken ont i huvudet, ryggen- och Händerna. I måndags- tror jag? tisdags? hade  jag så ont i magen så hela bröstkorgen värkte,plus ballongmage - Samarin, dubbel magmedicin, myntaté, och kamomillté. I torsdags var jag övertygad om att en influensa gjort entré i min kropp. Hela jag höll på att gå sönder , frös och svettades, och jag hostade så jag fick klökningar och huvudet sköt blixtar framför ögonen . Fy fan.   Igår var det mest hosta och heshet , men jag var så trött - så trött och i ryggen satt något och nöp mig hela tiden. *gnäll*  
 
Igår fick katterna varsin avmaskningstablett- Loke svalde sin i pur förvåning över behandligen han fick ( upp med munnen, ned med tabletten) men se Freddie, han kämpade emot - spottade ut två gånger, så jag blandade i maten. Han vräkte i sig maten, och pillade prydligt ut tablettbitarna, så en något reducerad dos fick petas in i munnen med milt våld. Men eftersom han inte väger riktigt så mycket som tabletten var avsedd för så tror jag inte att det gjorde något. 
 
 
 
Idag- tja, jag bråkar med banken, har pratat i telefon, diskat och fixat med de där allmänna tråk och plocksakerna jag gör vareviga dag- Och så nyser jag och svettas en massa- och så fryser jag. Det svänger ju. 
 
Plockar gradvis undan Jul - Jag som ÄLSKADE Jul! Det känns som om jag sörjer Julen. Jag har förlorat något jag alltid har älskat .  Det känns jättesorgligt, och låter säkert korkat, men så är det.  
 
 
(jag samlar på den här typen av ljusstakar- egentligen började det med kulljusstakar, de trebenta, men har utökats med olika modeller jag råkar ramla över :-)  ) 
 
Fred och Kärlek //SoP 
 
 
                          



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0