Ingen spik idag-

-så det hamnade en äppelpaj/kaka i ugnen :-)   När jag gjorde i ordning efter middagen med disk och starta diskmaskinen o.s.v  fick jag syn på äpplena som låg och såg ledsna ut på fruktfatet, och tänkte att nu banne mig- en snabbis in i tvrummet, nix,inget före nio-  Så nu doftar det syrliga äpplen och kanel i hela lägenheten . 
Egentligen är det en smulpaj,men av någon anledning så säger jag äppelkaka om allt som innefattar äpplen och bakverk i kombination. Utom äppelmuffins. 
 
I Övrigt- en vanlig dag. Frukost,tidning,plocka här och plocka där,radio, Diska,mat- fast jag hängde här vid datorn en bra stund också,hade inte haft den här igång sen i lördags så det var en del att plöja igenom i mailen. 
 
Jag kom på innan idag, att jag har ju Glömt en sak- Att berätta det här på bloggen.. Min Vän på landet, hon har skaffat sig höns- " vi går vart fan vi vill"-höns , och de är numera mina huvudsakliga äggleverantörer :-)   En gång i veckan kommer hon hit med en kartong med färska ägg,ibland är något av  dem värpta samma dag som hon kommer hit.  Sånt gör mig lite lycklig :-)  
 
 
 
Fred // SoP 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0