Åhh- lilla kattegosesnuttegullerufsetjockegrisen-

... " du tror att min uppgift här i världen är att kela med dig"  -sa jag till Asthra när hon låg i mitt knä på toa. Jepp på toa,där hoppar hon upp och sen kan jag få sitta där tills jag slår rot, vad henne anbelangar.  Hon är inte speciellt lekfull,den katten. Hon sitter och tittar,iakttar,observerar-Nosar och nosar och nosar-grundligt och länge . Och så kelar hon.  Gammeltant  Stella är mycket mer lekfull,och har blivit igen nu på gamla dar .Min bustant. Hon hoppar och far som om hon vore ett år och inte snart fjorton. Stundtals allltså. Mest sover hon,och snarkar,högt. 
 
Idag tycks vara en mellandag,ingen värk av större dignitet på hela dagen. Utom på vänster lår-det känns som om nån har sparkat mig straxt nedanför höftbenet på sidan. Vette faen vad som hänt.  Men jag kan gå rakt i alla fall. Huvud/nack/axel/ryggvärk har fått mig att vinga omkring som ett fyllo. "yr i ryggen" .  Ett par gånger har jag haft käppen med ut med katterna- för ut ska jag. "Lite luft dör vi inte av" är en devis- och jag mår faktiskt bäst ute,isvind och vingel till trots. Jag är alltid lite gladare när jag kommer in också.  Även om stå och glo på gräsätande katt inte ger så mycket motion,så är det lätt kontemplativt, och jag ser moln,träd,blommor,fåglar,katter, hundar,grannar  och byter sinnesintryck i min förvirrade värkstresshjärna. 
 
Idag blev jag bortskämd också- :-D  Eller vad sägs om lyxen av att ha fått ett par lådor nyvärpta ägg levererade utanför dörren när jag vaknade?  Sånt ger verkligen silverglitter i molnkanterna- t.o.m lite strassblänk ♥  Det blev sparrisomelett till frukost . Jag visste att jag skule få ägg idag,så jag kokade sparris igårkväll.  Och Sambon stekte sig två frukostägg och två "jobbägg"- så där åkte tio ägg iväg på en gång.  Ägg är bra mat. 
 
(inte mina ägg-snodd bild)  
 
Och nu är det dags för annan mat- middag. 
 
Fred//SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0