men en blir la lite glaer...

Tre personer har talat om för mig att de sparat tändsticksasken jag sände som julkort förra året :-)  Det gör mig glad.  Två i huset har sagt tack för adventshälsningen- (jag la ett kalenderljus i postlådan hos mina husgrannar med en önskan om en fin advent) - sånt gör mig glad :-)  Min vän i grannhuset blev glad för julkransen jag gick över med igår. Sånt gör mig glad.  Så, det är saligare att giva än att taga :-)  
 
I Övrigt, så har jag rent Gruveligt ont i ryggen-och axelpartiet, och fötterna- och.. Äh, tjata.  Men ryggen är riktigt hemsk just nu.  Det har varit mycket armar-uppåt-sträck också, även om Sambon gjort en rejäl insats och satt upp den långa gardinkappan i storarummet och flyttat katternas stora "pinne",den vi spänner fast mot taket. Det här var gemensamma insatser,liksom att få upp de två vita stjärnorna i fönstret mot balkongen. Men se, bytte klädsel på soffan,det gjorde han helt själv.  Och vilken skillnad det blev! Från vit till mörkröd,matchande gardinkappan och Stellas fåtölj ;-)  Det "knöt ihop" rummet, samtidigt som det blev mycket öppnare (flyttade kattställningen) och det mindre,runda soffbordet gör verkligen sitt också. Är Glad att jag valde det :-) ( fan vad jag är lycklig då? )  
 
-Sambon har (nästan) fixat färdigt sin garderob- han har femtio T-shirts sa han!  Jag såg plagg jag inte sett på flera år, och han han hade nog glömt en hel del också. Men femtio- värre än jag ju,jag har nog max trettio linnen (just nu ;-) )   Linneskåpet är Ganska tillfixat- Men, julboxar och lådor barrikaderar nästan datorrummet.  Men hellre där än i storarummet?
 
    - Gick hit och satte mig vid datorn,efter att ha varit på balkongen och trixat lite med granruskor,en blomlåda och "omledning" av min lilla ljusslinga som jag haft där ute sen förra december. När jag håller på med sånt där, så på nåt vis glömmer jag att jag fryser om händerna-?  Så när jag kom in Illvärkte de och jag värmde mitt kaffe istället för att ta det glas vatten jag hällt upp innan jag plötsligt kom på att det ju fortfarande var lite ljust ute så varför inte snygga till lite där ute...  Virrhjärna.
Nu har händerna tinat men de värker än. Inte bara av den Ovana kylan, utan för att jag hamnat i en sån där riva-naglar och fingrar sönder och samman -period. Det blir ofta så när händerna plötsligt torkar ut av blåst och all förbannad diskning o.s.v- varenda liten torr bit jag får tag i ska jag pilla och dra och krafsa i så speciellt tummarna blöder och det gör ont som faen vad jag än tar i och plåster blir ju bara blöta hela tiden och så blir det lite lim kvar och då måste jag krafsa i den också-  Näe då, inte alls maniskt, eller hysteriskt- eller Korkat! 
Så nu har jag limmat på lösnaglar. Det går inte att riva med såna :-)    Jag fick en tub lim av grannvännen som jag lämnade kransen hos :-)  Hon hade nyss köpt naglar för att laga till nån avbruten (hon har annars Äkta långnaglar) ,men hade annat lim så tuben i nagelpaketet var ny och oöppnad. Och jag blev Glad,såklart. 
 
Fred i Advent //SoP 
Tofflan
2014-11-30 @ 17:32:12
URL: http://tofflan.wordpress.com

Din fina tändsticksask har jag sparat, det hoppas jag att du har noterat? Den är jättesöt och ska tas fram när jag julpyntar. :-)

Svar: NU har jag noterat det 😊
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0