*skriv*

Ja,när jag äntligen kom hit,så glömde jag vad jag skulle skriva om- nån hade läst ett gammalt inlägg som jag glömt att jag har skrivit . En vinterdikt- riktigt bra när jag läste den nu ett par år senare :-) 
 
Jag vaknade med ögonspik,torra ögon så jag var mer halvblind än vanligt,lågt! blodsocker ,magknip o så Frös jag ! Va? Bara 20 grader,skitkallt ju. Nja, nu var det väl mest värk o blodsocker som framkallade kallsvetten- men urs  vad jag avskyr att vakna på det viset.  Druvsocker,vatten,värkpiller,kylbalsam,tigerbalsam på spikstället o några omgångar ögondroppar- o några sprut kortison i näsan-- Så kom jag vidare till frukost i alla fall.  Jobbigt, tröttsamt ,ångestframkallande.  Och NU kom jag ihåg vad jag skulle skriva ju.. Jag har satt på mig en"missbrukarsnodd" ,eller vad det nu kan kallas när man har en gummisnodd runt handleden o smätter till med för att avleda det som nu ska avledas. Sett det i filmer o läst/hört på radio om det,o när jag såg "Whitechapel" härom kvällen så gick jag o hämtade en gummisnodd.  Hjälper det så gör det. Gör i alla fall ingen skada utom en röd rand på handleden ibland. Än har ingen sån där enorm ångestvåg brusat upp men jag har stämt ett par små med "smätten" .  Tänk om det vore så enkelt.  Jag har avlett smärta på det viset förr - en gång när jag hade spymigrän tryckte jag tumnageln Hårt i ett sår på handen. Jo, nog avleddes den huvudvärken alltid. En andningsminut i alla fall. Den idén fick jag när Dr.House drog en brevpress över handen för att slippa benvärken en minut.  Inte så smart, men- House ja- jag brukade gråta när han hade så ont,det var hemskt,det gjorde ont i mig. Bra skådis med andra ord. 
 
Och bara för jag gnäller om sjukdomar,så ska jag in på apotea o handla lite nu. 
 
Fred //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0