I am the latmansblogger-

Men, tralleri och trallera och lite hopp skutterullanlej- Stella har Inte diabetes !  Blodprovet i onsdags visade helt normala "fruktosaminvärden" - varför heter det så på katt men Hba1c på mig?  Jag blev så glad, så hade inte bordet stått framför mig hade jag trillat ned i en hög på golvet, när veterinären kom in och sa Gratulerar ,hon har inte diabetes.  Men,vi byter mat i alla fall,till högprotein & lågkolhydratfoder. Vi har hittat två sorter från Bozita som hon äter med god aptit,"blötmat", o ett torrfoder från Hill´s som veterinären rekommenderade. Torrfodret får Asthra också,den lilla fetbulan mår inte dåligt av det alls,tvärtom.   Just det,jag ska ju in på Bozitas sida o läsa om käket. Det var Sambon som frågade på vår djurbutik, och de letade på nätet efter mat med minst 50% protein. Tycker att han var himla gullig där- som letat runt :-) Sen fick jag veta att han pratat om katterna på jobbet också- minsann. De är "vekare" än man tror,de där fabriksgubbarna :-)  En av hans jobbarkompisar hade visst fått avliva sin gammelkatt under semestern, och en annan av dem har också katter, Birma-eller Ragdoll ? Jaja, jag blir i alla fall glad när han bryr sig om dem,det är ju inte alltid den sidan riktigt kommer fram .  
 
Jag skulle skriva om nåt annat också, men jag har glömt vad det var- 
 
Fred //SoP 
tofflan
2014-09-01 @ 19:13:45
URL: http://tofflan.wordpress.com

Så skönt att hon inte var diabetiker! Det skulle nog vara ganska jobbigt - och dyrt! - att behandla en katt...

Klappa från mig! :-)

Svar: Ja,både dyrt och jobbigt,inte minst för katten med alla veterinärbesök.
Sister of Pain

Malle
2014-09-01 @ 19:43:57

Phu, va bra! 😘

Svar: exakt-Phu! :-)
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0