the lyxproblem

På köksbordet ligger min näst nyaste mobiltelefon, jag ska byta SIMkort i den. Jag bytte abonnemang i veckan, efter drygt tjugo minuters samtal med en trevlig Teliakille (dock inte norrlänning denna gången) , så härom dagen fick jag ett kontantkort med  posten. Iom bytet dog mitt extrakort,så om nån möjligen har sparat det numret  så kan ni radera det , det har upphört att existera.   Nå, mobilen som ligger där köpte jag i januari - blev inte använd länge, för jag gillar den inte. Lyxproblem . Nästan ny o ratad för  jag Gillar den inte.   Så nu tittade jag på den o funderade över vilken av mina andra mobiler jag skulle välja till reservtelefon... Jag har fyra fullt fungerande mobiler -  två undanlagda för att jag "blev vansinnig på dem" , två för att kameran inte hängde med på mina krav o flitiga användning. Iofs är tre av dem såna att jag måste ladda dem varenda dag, men Vad gör det mig,egentligen,som sällan går längre än tio minuter från huset ?  Fyra mobiler,utom den jag använder. Plötsligt kändes det synnerligen bortskämt o överflödigt , o Korkat .  Och det här sitter jag o skriver på min trådlösa minilaptop ute på balkongen , en av mina två datorer, i bokhyllan ligger en surfplatta o dammar igen för att jag glömmer bort att jag har den- den är iofs ett totalt felköp o är jättekass , för dumt huvud får plånboken lida-   Jag Kunde skriva detta på min mobiltelefon, om jag ville, men jag ids inte, jag är för lat för att skriva på den lilla . HUR gick det här till ?  Så som jag studsade av glädje o fascination när jag upptäckte att jag kunde sms´a, på min tvåradiga mobildisplay....    I örat har jag En av mina mp3spelare, jag har fyra stycken. Två använder jag mest radion i,en har för lite utrymme för böcker, en har skitdålig radio men jag har alla böcker i den. Bara en har hyfsad batteritid så jag varvar mellan dem så nästan alltid nån av dem är på laddning .. Tänk när min höjd av lyx var att koppla ihop en högtalare från en telefon med öronsnäckan till min radio,så jag kunde lägga högtalaren under kudden o somna till Radio Luxenburg utan att störa resten av familjen. .  
 
 Teknikens under, teknikens avtrubbning, teknikens dårskap -- men den Är ju väldigt bra till mycket, också.  Som att sitta ute o skriva med radion i örat.  
 
//SoP  
  
  
 
 
 
 
Tofflan
2012-06-29 @ 15:43:09
URL: http://tofflan.wordpress.com

Oj oj... Och min mobil som är fem år gammal och har fått byta delar ett par gånger...

Darkangel och fröken Jokkmokk
2012-06-29 @ 15:46:31
URL: http://aselli.se/

Jag blir nästan mållös ;)

Darkangel och fröken Jokkmokk
2012-06-29 @ 15:54:22
URL: http://aselli.se/

Fast efter 3 år med min xperia planerar jag att byta. Men bundet abonnemang har varit bra för mig. Jag har inte kunnat byta!
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0