5e dag jul-

I hur många år som helst har jag undrat varifrån Annandagen kommer- ordet annandag - Såklart, andradag jul , Aha moment.  Jag har ju sett den som tredje dagen, lika vid påsk o pingst- men vi har ju våra aftnar, som jag då tänkt som dag ett på helgerna. Hm,pilutta mig.   Fast jag gillar "jaha-- nu fattar jag", speciellt när jag plötsligt inser varifrån ett ord kommer.  Så kan jag garva lite också, för att jag  varit så korkad o inte insett det förut. 
 
Julen släpar sig fram här, o går förbi fort också. Jag har inte hunnit ha nån speciell julglädje, som igårkväll insåg jag plötsligt att mitt julpynt här faktiskt ser ganska fint ut- det hade jag inte märkt förut, jag tyckte inte jag hade fått till det nåt juligt alls. Bara trist o hafsigt. Men det Är det inte, det är fint.   Eller i morse var det, medan jag såg på en Scoobydoo-film , o det kändes Lite juligt eftersom Scoobydoo gjorde entré i mitt liv via Julmorgon när jag var liten, eller tonåring-
Apropå tv , Är det nån som sett julkalendern ?   Hörde på radio att den slagit tittarrekord, kan undra varför? Iofs såg jag hela,men jag tyckte den var Väldigt rörig-  Nu har jag inte sett den ursprungliga Greveholm-kalendern, o det var det nog många andra som inte heller gjort, för den var slutsåld på dvd, i alla fall där jag letade.  När jag såg lite från inspelningarna av årets kalender sa de att det var en fristående serie o man behövde inte alls ha sett den 1a- pilutta dem, vad de ljög-   det tog mig 22 avsnitt för att fatta varför det låg en presenning över tornet.. Och jag förstår fortfarande inte varför spökena har klänningar ? 
 
Är skittrött, kan inte sova , har huvudvärk , axelvärk, äter massa skräp, den smala hankatten kissar ner hela trappan, skriker Högt o är hungrig o tillgiven men skyggar samtidigt, han verkar van att få stryk, o har ett konstigt halsband som var trasigt så en stel jävla flärp stod rakt ut från halsen på honom, härom dan blev jag förbannad o rev av flärpen på kattstackarn. Jävla skitfolk, nån Måste ju äga honom, det här är det andra halsbandet han har på sen i höstas. Och snart är det fuckin´jävla Nyår också. 
 
 
Ja, optimist för sjutton.  //SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0