-det är visst inte helt galet

-att sätta sig vid datorn på Dagtid ibland. Så jag ser hur lortigt bordet blivit. Visserligen torkar jag av ofta, för jag är lite nördigt rädd om mina datorprylar, men nog var det både mariekexsmulor ,katthår o lite kaffe på bordet .   Apropå kaffe, jag letar ännu efter ett Vitt eller åtminstone ljust tangentbord .  Mina möss börjar bli dåliga också, jag alternerar mellan tre stycken- plötsligt får en fnatt, så byter jag- tills den fnattar till sig, då har den förra lyckats lugna ner sig- Vete 17 varför de blir såna ?  Den tredje är ganska trög, så den orkar jag inte med så länge i taget.
Ja, nu har jag betalt räkningar, har tusen kr på mitt sparkonto, sen är jag " ren" -  får fortsätta sälja av mina " enkronaskatter" via tradera.      Fast, fin får lida ekonomisk pin ? Klippte o slingade mig för 750 spänn igår.
Var in en snabbis på lindex o köpte ett paket nagelfilar-  tänk en sån liten grej som kan vara så saknad när jag inte har någon hemma! Jag har ju kass naglar , som " traspar sig", går av osv, så jag brukar ha en fil i varje pennburk s.a.s . Vid datorn,  i köket, i vardagsrummet, i badrummet- fast där står den inte i Pennburken utan i borst o kamburken. Har jag inte en fil så har jag den idiotiska vanan att Dra bort den trasiga flärpen, vilket resulterar i blodvite,svordomar o självömkan.
Vi valde tapeter igår också, före klippet.  Äntligen, snart är det ngt annat vackert på sovrumsväggarna- än kattriv,skruvpluggar o spackelfläckar. Minsann.
Så, mot pannkaksgräddning. Och en sallad tänkte jag få till också-sabla Nigella ;-)
Pax  i höststämningen // SoP
Uppdaterar med en bild på den tapet som kommer att "rama in" fönstret i sovrummet  .
//SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0