Tor on tour--?

alltså, det Åskar så in i bänken här--Först trodde jag det var tvättmaskinen som ballat ur..  Men icke-- Inte konstigt att jag svettas i 110 km/tim - det är så fuktigt o kvavt.     Och jag har varit i köket o diskat o grejat- bakat ett sånt där snabb(b)röd igen- lite annorlunda denna gång - med hälften spelt/dinkelmjöl, o det blev mer kompakt.  Men gott. Tycker bakpulverbröd brukar bli torrt o allmänt småläskigt, men detta är riktigt bra. Blir inte torrt alls, trots att det inte är nåt fett i. 

Recept, fick ett recept på en JätteNyttig soppa en Bantande kompis--   6 grovrivna morötter, vatten, köttbuljong-  redning av vetemjöl/mjölk-- samt 3 dl Grädde o en ask räkost--  o_o   På nåt sätt tror jag hon bara såg morötter o förträngde resten- - I detta ska man doppa mörkt bröd med ost på.   Jag Tror Inte att jag ska prova-- dels låter det inte ens gott-- dels kan ni räkna ut resten själva--   Dessutom käkar hon glatt nougat för det har jättelågt GI- gräddglass också - liksom kolasåsen .    Hon har bantat sen jag träffade henne för 14 år sen- det har inte gått nåt vidare trots alla bra dieter- hon ser ut som Kikki D gjorde innan hon var i det där "du är vad du äter" . :-(   ( Där jag faktiskt lite motvilligt imponerades av henne- )   Vet inte hur många "bantningsduster" vi haft med varandra genom åren- hon tycks alltid få det mesta om bakfoten o sen blir hon sur på mig. Nå, vi älskar varandra ändå. :-)      Nu undviker hon kolhydrater -  Genom att låta bli den livsfarliga potatisen--o äta fettfria riskakor.   Samt läser GI-tabeller. 
" jag blir så trött "  

Nu har Tor lämnat området- o jag ska måla mina plastnaglar. 

Fridens// SoP
Carin
2006-10-02 @ 08:12:43

Usch, den soppan låter vidrig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0