Då kör vi på den nionde då-

Nionde i nionde- Och jag handlar kattmat och frimärken.  Och Freddan slipper tratten,så länge han inte river på sitt sår .  
Och igår var det 18 år sen Pappa dog, och dagen dessförinnan- fyllde jag år. 60 stycken.  Konstig, overklig, och oroande siffra, då Mamma bara blev 60 år, och nästan åtta månader. Det här året har oroat mig sen dess. Smart, att vara rädd i så många år. Men jag är sån, oroar, och oroar mig, långt, långt i förväg. 
Jag oroade mig för själva födelsedagen ungefär sen Maken fyllde 60 i mars. Tur att jag har något att fylla min tid med. Oro.  Men födelsedagen blev helt ok,och bättre än jag trott. Egentligen,förträngde jag den för att inte ha några som helst förväntningar. 
Som det finns en funktion på fb, där man kan starta en insamling för något behjärtansvärt till
 sin födelsedag, så jag tänkte, varför inte- det blir ju åtminstone de 45 kr som själva fb skänker. Så jag valde Djurambulansen, men satte inte igång med att bjuda in vänner och dela insamlingen och allt vad där stod- till det är jag alltför blygsam. Men det har blivit över tusen kronor nu. Oväntat och Glädjande.  Busbergarna hade busat till det och skänkt en slant till Varma Tassar också, föreningen som tog hand om dem innan de kom till mig. (tack min Vän i Täby) 
 
På morgonen fick jag ett stort paket av Maken - oväntat faktiskt- det var en stor och rejäl romantisk ugnsform ;-)  Blev mycket glad då min mest använda är både repig och bucklig, och saknar galler.  Sen satt jag med radio och kaffe, och plötsligt dyker min Vän från landet upp, med en orkidé och en låda hemodlade ägg :-)  💞 Fast där var uppdykandet mest värt i mitt hjärta. 
Senare på kvällen, tog jag fram min lilla påse som kom i veckan från min Brevvän- där låg en ask med ett silverarmband i. 😻 Det  har jag på mig nu- ett precis lagom snyggt, diskret och bärvänligt armband.  
 
Och ännu senare, så mumsade jag i mig min Napoleonbakelse som Maken köpt till mig. Ja, jag är gammeldags och gillar den bakelsen- som verkar ha varit helt ute i många år, men som  till min glädje har återkommit. Jag äter säkert tre- fyra stycken om året, frosseri ;-) 
 
Apropå Freddan, knotten, katten i tratten- han åt en geting idag och fick världens snusläpp, men svullnaden gick ned ganska snabbt, så när jag väl fått fram kameran hade hälften redan gått ned.  Tack för det, att han inte är getingallergiker. 
 
 
 
 
Fridens,fred och kärlek, och allt det där- //SoP
 
 
 
 
Tofflan
2018-09-10 @ 11:35:53
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Men stort GRATTIS i efterskott!!!

Svar: Tack ! Men du grattade ju på insta :-)
Sister of Pain

Tofflan
2018-09-17 @ 16:02:18
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Men jag vill gratta på bloggen osså¨! :-)

Svar: <3
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0