Hoppsan, så går det när man är nyfiken-

Ja, jag hamnade vid datorn. Jag "skulle bara" se om jag har några teststickor på ingående, det börjar bli glest i burken- 
Men så började jag söka på  Julgädda.  Med anledning av den här tidningen som dök upp igår ihop med min Kompis- 
 
 
 
Jag vet att jag har läst om julgädda,troligen i någon roman , att det skulle fångas en dylik- och tillredas. Jag tror att jag läst i nån av Jan-Öjvind Swahns böcker om det också.  
Julgäddan tycks höra hemma i Sveriges och Finlands skärgårdar , på Åland är den visst extra viktig  
 
Fast på tidningen ser det nästan ut som en Nyårsgädda. Men när jag googlar på det, så dyker det upp en massa fisketävlingar- 
 
Ja, nu när jag upplyst eder om den ädla traditionen med Julgädda, så ska jag återgå till vad jag nu höll på med här hemma.  ( i övrigt kan jag rekommendera både Jan -Öjvind Swahns böcker och serietidningen ovan :-) ) 
 
//SoP
 
Tofflan
2018-12-07 @ 13:19:35
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Jag fick mig ett gott skratt!
Är du ute och googlar, prova Virrp-Anna och sök på bilder. *ASG*

Svar: Ja,det var en Virrp-Anna ;-D
Sister of Pain

Tofflan
2018-12-13 @ 17:52:56
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Virrp-Annan är min sambo numera. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0