Semester-

-tycker jag är förvirrande.  På nåt vis blir det lördag hela tiden och ingenting stämmer för mig. Det är fest,och folk åker än hit,än dit,det kommer folk hit på alldeles fel tider,Sambon är hemma,det är mörkt och det har väl nästan känts som höst sen i november,det är fel tv-program,posten kommer sent som fagerlunds så en evig fråga är  "har inte posten varit här än? Eller är det lördag nu igen? "  Halva byn har stängt och butikerna har ett förbaskat ensidigt och begränsat utbud (mat menar jag då)  .  
Ingenting Stämmer.   Jag går runt i fleecejacka och fårskinnstofflor och i mörkret kan det lika gärna  vara november-eller mars .  
Och köket blev jättesnyggt men varje gång jag kommer ut där känns det fel, ohemma. Som om jag har flyttat.   Det är semester, alla är lediga men jag har det precis likadant som alltid fast ännu mer förvirrande och jag har flyttat men är hemma.  
Gudars, är det inte jul snart ?  Eller åtminstone en ljuvlig frostnatt i slutet av september- 
 
Fred//SoP 
Carin
2015-07-30 @ 12:52:40

Posten kommer ju oftast mellan 10 o 12 nu, o det har varit så hela "semestern"

Svar: Nej- runt tre den senaste veckan-
Sister of Pain

Tofflan
2015-07-30 @ 19:00:55
URL: http://tofflan.wordpress.com

Tack för att jag fick skratta lite, vi har samma bisarra humor!

Svar: Varsågod ;-)
Sister of Pain

Elisabeth
2015-07-31 @ 20:14:51

Ja samma här! Bisarr humor... Måste ju skratta när jag läser, Du skriver verkligen roligt! Läst några sidor igen, och vad bra att Ni "fått" nytt i köket!!

Svar: Hej Elisabeth- nytillkommen?
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0