1a December

 
-blev det i år också. Fast november var ovanligt kort,medan oktober var jättelång . Så kändes det för mig i alla fall.  Funderade lite, eller tänkte, tidigare idag på hur få julklappar jag har i år. Jag har skickat tre stycken. Och har en som jag tänkte avlämna personligen. Det känns så "fattigt" . Noll idéer,  och noll råd att köpa något.  Jag som brukar ha en hel låda/kasse med färdiga klappar,gjorda eller köpta när advent börjar. Inga direkta adventspresenter har jag heller.
Och jag har ingen tekalender. Nopps, det kändes väldigt dyrt med sådär 250-350 kr för 24 påsar te. Lite tråkigt att inte lägga ut dagens kopp på fb/insta,men både jag och hela horden av följare överlever den förlusten, jag lovar. Jag dricker inte te varje kväll längre, heller. Har märkt att magsyran triggas mer av te än kaffe . Inte vad man väntar sig. 
 
Lyssnade på 1a avsnittet av Storytels adventskalender medan jag fixade middagen. Tredje året i rad som det blir så. Kalender och middag=advent.  Tv-kalendern ser jag i kväll,hoppas att den är bra. Men jag brukar även  ta mig igenom  dem som jag tycker är dåliga- envis traditionsbärare 😉  
 
God Advent på er,ta hand om er //SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0