Min dator

-har inte varit igång på länge . Mina två senaste månadsräknings-
betalningar har jag gjort via mobil och surfplatta. Men plattan var en seg historia,så trots dålig syn och ett evigt zoomande,så funkade mobilen bäst. Egentligen spelar jag mest enkla arkad/pusselspel på plattan medan jag lyssnar på böcker/radio. 
 
Skräp Datorrummet har mest varit Ännu mer förvaringsrum än vanligt,för plötsligt blev sen och i morron Nu.
Hålen i väggen runt vardagsrumsfönstret spacklades,det blev slipat,tvättat- tapet kom upp som en inramning av fönstret. Den lilla biten gjorde en oväntat stor skillnad på hur det ser ut härinne.
Ja,jag sitter i tv-fåtöljen och kisar och skriver på mobilen och skriver fel på vartannat ord,ungefär.  
Ja,sen några dagar efter tapeten blev list uppsatt runt fönstret, Och dagen efter blev den halvmurkna listen runt badrumsdörren utbytt!  Så mycket Sen bara på direkten \o/  . 
 Och mitt i det fick jag ett ikeapaket,så mitt runda tv-fåtöljsbord är utbytt mot ett lite mindre, orunt. Runt är snyggt,men blev opraktiskt. Nu vill jag ha det som soffbord (jag sitter aldrig i soffan ;-) )  Behöver övertala Maken att byta. Eller så skiter jag i det.  Inför faktum ids han nog inte byta tillbaka? Nej det var elakt.  
Igår tog han och hans kompis och körde iväg en byrå (som jag tömt) och lite andra småmöbler som mest bara drällde runt och inte fick plats, till förrådet i grannbyn. Så Nu ,snart, imorron? så ska ett skåp ut från vardagsrummet, och Sen... imorron - så Hoppas jag så in i flängbänken att datorrummet blir användbart.  Ja vaddå? Vi har väl bara bott här i ... 14 år 🤫 
 
- Idag,så var det äntligen dags för det livsfarliga besöket på Ögon i Värnamo.  En veckas oro,ångest,magvärk- två oroligt sovna nätter , illamående,gråtfärdighet- stress, drygt två timmars hemifrånvaro, för ungefär fem minuters ögonfotografering, max 20 minuter från avsläpp till återinsteg i bilen.  Ibland,så Blir jag lite trött på att vara jag. Bara lite,lite sådär PissLess! 
Men jag fick mina höstbilder från parkeringen 😉  
 
Frid, take care,keep safe //SoP 
 
Årets "Gubbe i höst" 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0