Ja-a-

Jo, läkerol med stevia smakar Bra !  Och Wertherskarameller utan socker också. Så kanske har avshållsamheten varit positiv ur smakbemärkelse. 
Och vad det mer jag skulle säga då?  Jo, vi är utan hemtelefon igen- och efter många timmar med telias Trevliga och Tålmodiga support i telefonen(mobil) så kom de fram till att det är omvandlaren till telefonen som det är något fel på,så de skickar en ny. Alltså, vilket rännande mellan rummen här, från fiberdosa till routrar och diverse inkopplade lådor och dosor, sladdar till förbannelse, koppla hit och dit, stänga av och starta om, återställa, byta plats på kablar, köpa ny nätverkssladd .. unt so weiter- Pho. "Fiber är Så bra, stabilt och..blablablaaaa"  Vi har aldrig haft så mycket krångel. Inte sen Utfors blev Glocalnet. På fredag ska visst telefongrejen anlända.   
 
Idag har jag beställt gardiner, och underlakan. Vi har flera dra-pålakan,som viker upp kanterna på madrassen och kavar ihop sig på mitten på ytterkanterna, trots att jag har köpt de största som funnits. Lessnat- beställt alldeles vanliga Breeda lakan istället.  Det ska bli trasor av kass lakan och oanvända gardíner ska läggas till secondhand.  Kanske dyker det upp på fredag också? 
 
Sen har vi- magen, magen, magen. The end.   Orkar inte orda om eländet. 
 
När jag ändå är igång med gnälleriet- jag läste i landstingets tidning om hur Himla Bra det är att beställa förbrukningsartiklar via mina vårdkontakter. " snabbt och smidigt" log bruttan med en ask teststickor i näven- Ni som läst här, vet vad jag tycker.   Förut när jag ringde, så ringde jag på måndagen och fick till 95% grejerna på torsdagen. Nu står det leverans inom 5-10! dagar. Om man alls får några. Allt via vårdkontakerna tar längre tid nu , antagligen för att fler använder dem? antar jag. Förut tyckte jag Verkligen att det var jättesmidigt.  
 
Lite foton som avslutning ? Tjolahopp //SoP
 
 
Freddan är alltid redo med en hjälpande tass och friskt humör- 
 
 
Och Loke är noga med att placera sig strategiskt då jag närmar mig köksbänken- 
 
Todeloo 
 
 
Tofflan
2019-03-13 @ 13:53:23
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Jag sa upp min fasta telefon när mamma hade gått bort. Det slutade liksom att ringa på den då. Nu har vi var och en egen mobil och det passar bättre att ta direktkontakt med den en söker, känns det som.

Vi har också en hjälpsam och nyfiken kisse hemma. Hon heter Citrus och är gärna med på ett hörn när det gäller att packa upp saker, t ex.

Svar: Jag tycker så himla illa om att prata i mobiltelefonen,så även om jag bara ringer två personer numera, ( och myndigheter) så föredrar jag ändå den fasta. Även om den varit väldigt ofast sen vi bytte till den Så stabila fibern :-/ "Hjälpa till"- de är för goa ändå,trots att de mest krånglar till det :-)
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0