Jag har inte

-haft datorn igång på över en vecka-  Jag läser några bloggar i mobilen ( iihh vad smått) , tar bilder, lägger ut dem på instagram ,och fb- fnattar runt i olika grupper där som jag är med i. Alltså, diabetesgruppen där, jag begriper mig inte på dem. De tycks tro att de Dör av en kolhydrat . Och de verkar byta ut all mat som bara tänkas kan, mot en massa "konstgjort" ,light och sötningsmedel- och det de pratar om verkar för Mig till 80% vara urläskigt att äta.  I samma veva pratas det om allt de äter, som de "syndar" med- hur hemskt det är. Ja jisses amalienborg . 
 
Att jag äntligen fick fart på datorn igen, beror på att jag skulle betala en räkning till Norge. Jepp, svenska Nemi las ned, så jag prenumererar från Norge istället nu. OM jag nu betalat rätt.
Egentligen startade jag datorn igår, för betalningsdatumet är den 19e, men då kom jag inte så långt som hit. Det var mycket jag inte kom mig för igår. När jag väl landat i tv-fåtöljen efter maten, ja då kom jag knappt loss- virknålen växte fast i handen också, och bara vevade på, varv efter varv efter varv. 
Jag har tappat räkningen på hur många såna där stjärndukar jag har gjort nu. 
 
Vi fick leverans från Ikea i torsdags- Inga stora grejer, mest belysning, förvaring och förbrukning. Knodd-tunnor, Årstid lampor, galgar. Fast galgarna har de gjort om,det kunde de ha upplyst om tycker jag. De är lite mindre och klenare. Jag köper galgar då och då, och byter ut alla gamla klena plastgalgar och udda /fula ,så det blir mer enhetligt . Kanske lite fånigt, men, sån är jag. De utrensade som är hela, ger jag till secondhand.  
 
I Övrigt, händer det inte så mycket- Tror jag? Jag har varit ute några gånger med Loke, och han är så ivrig så jag hänger knappt med nedför trappan! Men han hänger inte vid dörren och tjatar om att gå ut,tack för det!  Men säger jag " ska vi gå ut lite Loke?" då kommer han fnattande. Han är så ivrig att gå åt olika håll, och det börjar bli dags att Jag bestämmer, så vi vänjer oss vid varandra utomhus, så jag vet hur Han reagerar på olika saker, och att han lär sig att lita på mig.  Jag var bortskämd med Stella,vi visste var vi hade varandra helt och hållet. Min lilla tant <3 
Freddie vill gärna gå  ut,men vågar sig inte längre än ut i trappan. Så fort jag stänger ytterdörren blir han förtvivlad. Men världen går ju inte under om han föredrar balkongen- där trivs han ! 
 
Nu har jag nyss handlat på apotea,fyllt på lagren. Aco har 3 för 2-kampanj just nu om nån är intresserad.   
 
Fridens //SoP
 
 
Tofflan
2019-02-19 @ 14:03:28
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Anna, som har typ 1, kör en liten egen version av LCHF och sockret är på jämn och låg nivå. Hon kör sitt eget race och är klok nog att inte låta sig dras med i nåt hetsigt.

Underbar tassbild!!!

Svar: Lycko Anna, som klarar av det! Mitt är verkligen inte jämnt. :-( Tack, bilden ;-)
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0