Och Freddanknotten,

-han är kvar i sin tratt. Fjärde veckan.  Freddie DiLeva.  Återbesök i fredags, han hade lite, yttepyttelite svampsporer kvar i öronen, så det är en veckas behandling till, fast reducerad till ett medel, fyra dagar med två ggr,sen tre med bara en. Och det är tratt på tills såret är Helt läkt.  Troligen två? dagar till- Om vi är verkligt uppmärksamma så han inte rafsar till sig med tratten av, eller Loke ligger och illtvättar honom på såret. Fast såret är nu bara en ljusröd prick ,när den pricken inte syns längre får han av tratten.
Lille gubben, så tålig han är. Jag har ju verkligen försökt att låta överglad och tycka att åh så dutti-dutti kisse,nu ska vi ha godis, ja, kom får du godis, för du är så jättefin kissemissemjau - när han fått i sitt öronmedel och flapprar med öron och tratt och ser sur ut, och det verkar som om det där har fastnat, för nu efter öronjoxet- så säger jag Ja, kom då, godis- så hoppar han  upp på bordet och ser förväntansfull ut. Och så får han sin bit torkad kyckling ,jag får dela den åt Freddie tandlös, men Loke får en hel, vilket gör att han har göra en längre stund med sin, och Freddie hinner äta upp sin också. De där två alltså- 
 
Loke är Tjock, det oroar mig en del, han hostar lite-  Jag försöker ge honom lite mindre mat, sprider ut den på tallriken så det tar längre tid att äta, torrfodret är för " katter  med tendens att tigga" , hm, finns det ingen för "stjäl mat överallt"?  När jag  beställer tid för vaccinationerna ska jag säga till så jag får en lite längre tid för att kolla upp hans hosta /hjärta/lungor.   Det är han som går ut, inte för vi gör några långpromenader precis, men är det tyst och folktomt ute så kommer vi runt förrådet, och bort till skogskanten också ibland. Freddisen vågar inte gå ut, ännu. Kanske blir han modigare med att Loke blir lite kaxigare ute?  Jag inbillar mig att Loke får lite mer motion, lite fler intryck, så att MAAAT inte blir det allenarådande intresset?  
 
Och jag då? Tja, same, same- mage, värk, fan å jävla skit. Men hösten har lättat sinnet något. Sommaren har Verkligen varit alldeles förfärlig. 
 
Fred //SoP 
 
  
 
 

 
 
 
Tofflan
2018-09-18 @ 15:25:09
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Hos oss bor tre ganska matglada katter, men en av dem är störst. Det betyder att Nån troligen motar bort de andra från sina skålar när Nån vill ha lite mer att äta. Svårt att kontrollera, en är ju inte alltid hemma.
Tratt hade aldrig funkat på nån av dem, så jag måste säga att din lille kille är tålig och duktig!

Svar: Hade jag jobbat så hade det nog inte kunnat stå nån mat framme. Loke skulle rulla fram :-/
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0