Jag fryser.

-Men efter den här jävelsommaren så njuter jag av det en stund :-)   
Busbergarna och jag har höstat till det lite på balkongen, ställt deras "våningssäng" lite mer skyddat, tagit fram balkongfiltarna och vinterbonat lite. Blåstsäkrat dem med lite stenar. Plockat undan lite skräp och prydnader. Och jag såg att mina Novemberkaktusar har massor av knoppar :-) Små millimeterstora mörkrosa knoppar längst ut.
 
Men Sen , när jag hängt tvätt och kom in, då frös jag lite väl mycket för att det skulle vara behagligt, så det blev tröja på när jag tog upp posten.   
Apropå Post, härom dagen satt jag och tittade runt lite inne på Indiska, jag letade efter en mugg med ett motiv som jag redan har En av- men, det fanns inte längre, så det blev en annan. Och en Grön kofta :-) (20% ra-batt på stickat)   Dessutom hittade jag Ursnygga ljusstakar på megarea-OJ, vilka julklappar tänkte jag och la tre i varukorgen och hastade till kassan. Tyvärr är varan slutsåld,fan.   Men, jag fick min kofta idag-Perfekt! Och jag är ju inte den som är den (d.v.s sparsam) så jag studsade in igen, och grabbade åt mig en kofta till ,fast i en ljus lila nyans,såg nästan ut som lite lavendelblå/lila?  Det är så Typiskt mig, gillar jag ett plagg, så har jag minst två av det- gärna alla färger som finns, och ibland i nån nyans jag trodde skulle se ut som skit på mig men jag chansar ändå- ofta funkar chansningen :-) Fast visst har jag En av några favoriter också- då har storlekarna varit slut,bara några ynkliga 36or /small har funnits när jag bestämt mig för att skaffa fler. Antagligen därför som jag numera rusar iväg och köper en till två minuter efter uppackning av den första? Skynda, innan de tar slut.  
 
Freddie Trattkatt, han slapp tratten i fredags, såret var så fint läkt, inte tillstymmelse till sår kvar, bara rosa fin hud på en liten,liten fläck. Åh, vad han var glad :-) Och vi också. Jädrar vad Busbergarna lekte och slogs- 
Men i lördags drog han en repa på halsen, och blodiga klor- jippikajej- kattafahanen.. Tratt På. Nu får den sitta tills pälsen vuxit ut åtminstone lite grann. Känns så tråkigt.  Men, han tycks ta det med jämnmod. Lille gubben, grabben, pojken min . 
 
Fred //SoP   
 
Tofflan
2018-09-25 @ 13:43:30
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Kul med shopping - även om allt inte fanns som du ville ha. Jag nätshoppade ett par böcker på lunchen som Bokus har till bra pris just nu.

Så skönt att den lille kille slipper tratteländet nu! Vår Lill-Balle, som jag kallar honom, hade kräkts igår, men det är nog för att han hetsäter - sin egen mat och tjejernas... Lite svårt för oss att bevaka när vi jobbade heldag båda två igår.

Svar: Nja,tratten åkte ju på i lördags igen, men Idag har jag tagit av den. Hoppas verkligen att det inte blir en upprivning igen. När jag hade Charlie,(1980-98) så hade han såna där hetsätarryck för sig då och då,typ svalde torrfodret helt för att hinna äta Mycket! Men det kom ju upp snabbt som attan igen. :-/
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0