Skriv- ja, det var ett tag sen-

Jag ids ju så sällan gå in hit till "stordatorn"- Som om den skulle ta upp ett helt rum,som i datorernas begynnelse.  
Nej men,jag har inte mått bra- mage, mage, ångest, mage, värk, mage. Tja, det gamla jävla vanliga. Jag kan inte helt förstå varför en mage som det inte är något fel på,så helt (trekvarts?) kan styra och jävlas med mittt liv? För när magen inte bråkar med mig, då har jag inte så mycket ångest heller. Är det verkligen "psykiskt"då ? På något vis borde ju ångesten komma före magbråkandet? Äh-  Orka, orka, som en bra tv-serie hette. 
 
Jag längtar efter en höst som aldrig kommer igång, jag är för varm ,svettas kopiöst när magen bråkar, egentligen svettas jag  bara av att prata med människor som inte är Maken. Jag svettas när jag pratar i telefon,även med Vänner- jag svettas när ryggen värker. Svett värk och magjävelskap. Egentligen, Borde jag  vara glad nu, det Är höst, vintern är i antågande (Hoppas jag) ,men jag är bara glad i korta glimtar. När jag vaknar - ja, då undrar jag  varför jag ska stiga upp, men så kliver åtta ivriga fötter över mig, och då kommer jag på varför :-)  Men det känns som att jag aldrig har något att se fram emot. Ingenting. Det blir aldrig bättre eller mer än så här. Det här är ditt raka streck tills det tar stopp, ditt öde att vara rädd för allting .
Å fy fan, nej, så¨himla deprimerad är jag inte . Det är väl den där svackan, skovet, det vänder snart- "de går la över", min berömda devis. 
Vad ska jag skriva nu då, för att kliva upp  ur det är så jävla synd om mig-träsket? 
 
Tja, jag fick tag i ett minneskort, till ett bra pris. Tittade på elgiganten, (eftersom de finns på orten) 699 spänn skulle de ha- sen tittade jag runt lite till- 24.se skulle ha 349 kronor för ett Exakt likadant kort. Och jag har handlat en del småprylar där förut som jag varit helt nöjd med så-- Men Vilken prisskillnad.  
 
Jag har köpt en vinterjacka- en fuskpäls, en petrolblå/grön!  Och jag blev så lycklig, jag älskar färgen och passar i den- :-) - sen om det där igen- va fan ska du med ännu en jacka till ? Du går ju aldrig ut- När du ska ta på den så kommer du att tänka- nä- och ta den vanliga jackan och sen hänger du undan den här med en sorgsen suck i april. Men vilken muntergök... 
Nä, nu ska jag fixa mat,  och se på Engelska Antikrundan, min fasta tv-punkt i tillvaron.
 
Fred och så vidare-  //SoP 
 
  Avslöjad papperstuss-stash 

   Ett motiv jag länge tyckt om- och ram från rusta, halva priset. Ja, planschen  var det också rea på. Alltid något :-) 
 
 
 
 
 
Tofflan
2018-10-19 @ 15:14:25
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Den där papperstuss-stashen fick mig att skratta. Hittade en liknande stash i morse - under kylskåpet. Jag grävde där under efter en folieboll och ett litet platslock - och hittade allt möjligt. Säg mig, har du katter boende hos dig, eller?
Kram från en höst-älskare!

Svar: P.g.a de där skydden vi har under kyl och diskmaskin så hamnar inte så mycket under dem, men annars går vi och plockar/sopar de där tussarna överallt. Hittar dem i sängen ibland också! Katter?hm.. Så det är katterna som håller på ? ;-)
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0