Söndag, bloody sunday-

Nej, inte är den nåt bloody alls..  Det bara dök upp i huvudet.  
Jag har handlat "lite" på apotea, fyllt på förråden .
  Och i fredags fyllde jag på skyddsförrådet- genom att få influensavaccinet. Var på sjukan för diabeteskoll. Jippikajej, jag glömde säga ungefär allt jag Borde ha sagt. Glömde be om förnyelse av recept,glömde fråga om en ny värktablett (alvedon 665 mg Utgått- eller förbjuden) Glömde klaga över min mage och min värk som de aldrig bryr sig om- fast det var väl hen lika glad över.  Höll på att få dånus dimpus när jag kom in på sjukan- vad många människor! En fredagseftermiddag brukar man smyga in där och undra om det verkligen är öppet- nu var det sex personer före mig plus en massa annat folk där i "hallen" . Urs- Och så in i flängbänken Trött jag var ,dels tidigt upp, för att vara min dygnsrytm,dels ett kokt ägg och en halv banan till "frukost"  , inget kaffe, och en sabla värkvecka bakom mig (och värkhelg framför , men det visste jag ju inte då)  Och så skulle hjärnan hänga med och ta in vad sköterskan sa .  
 
Sen  var det hem för att äta, och inmundiga Kaffe! En illstarking med alvedon (vanliga receptfria) .   Sen gjorde jag nog inte så mycket mer- jag hade en gräslig värk i vaccinationsarmen, och provtagaren måste ha rammat en nerv,för jag kände mig värkförlamad från armvecket och ut i fingrarna- Och vad händer då med ett nervknippe? Jo, ångest de luxe.  Fy fan, jag önskar nog inte min värste fiende detta- eller kanske? Kanske en viss upprättelse för mig skulle infinna sig då?  
 
Maken har hjälpt våra f.d grannar att flytta- igen. Härifrån till lägenhet i våras,därifrån till hus nu. Så honom har jag inte sett mycket av under helgen, utom idag då, när han intagit  sin vanliga plats framför tv´n ;-) 
 
Igår rensade jag faktiskt ut lite böcker som jag aldrig nånsin kommer att läsa igen , eller ha någon nytta av ,och sen flyttade  jag kokböcker och mina stenar/kristaller , igen.  Böcker är tunga. Likaså stenar.  
Det har jag velat göra hela veckan, men värkhelvetet satte stopp för det. Det är så trist när sånt blir avstannat, saker blir stående liksom på halva vägen, och jag får ingen ro när jag ser sånt.  En låda är Stress, en trave tidningar är stress - och så vidare.    Och stress ger högre blodsocker, Det kom jag i alla fall ihåg att sköterskan sa.    
 
Vad mer nytt ?  Min julgrej jag beställt har anlänt, min beställning från matsmart har anlänt, mina Piff och Puff ifrån Disneystore har anlänt. Julen är räddad- jag har Piff och Puff :-)  
 
Och nu ska jag äta- korvgryta de luxe.   Eller korvsoppa som de säger i Finland, eller höstgryta som sägs numera-  Skit samma, med Graveleijs senap blir det mums, hederlig husmanskost. De luxe. 
 
Fredlig Söndag //SoP  
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0