Jag brukar bestämma mig

-för att läsa heela dagen  vid varje frukost. Jag lägger min hög med tidningar som jag "ligger efter med" på bordet, och börjar läsa. Har jag tur så hinner jag ett helt reportage och några sidor till. Korsorden har jag gett upp tills jag kommer ifatt mig i nummerordningen .
  Sen, får jag ont, måste resa mig, får syn på något annat, märker att jag ju har tvättat,måste hängas upp- visst 17, inte bäddat än. Har posten kommit ? Ut och titta- klappa på Ferdinand , och lyktan har slocknat, byta ljus.
Visst ja, jag skulle ju Läääsa! Slår ihop tidningen, tar med den in till tv-fåtöljen, får syn på en stökig hylla, den Måste jag ju städa! And so on and on and on ... Så är plötsligt klockan kolsvart, och fan också, måste äta. Fixar mat, äter och försöker läsa, tappar tråden. Somnar. Jag tror  att det kallas koncentrationssvårigheter . Eller så har jag någon bokstavskombination som ingen har upptäckt. Eller värkstress.  
 
Idag har  jag satt upp ett litet ljusnät på balkongen. :-) Maken hade köpt ett par små på Willys förra veckan. Isfingrar på tio sekunder- jag har blivit så mycket känsligare de senaste åren . Jag som kunde cykla utan handskar vintertid. Alltid varma händer. Andra förundrades över min brist på att frysa om händerna.  Idag kändes det som om jag hade sköljt trasmattor i en isvak efter kanske tio minuter på balkongen- med värmningspauser. Händerna/fingrarna gör så ont, blir röda och Torra. Kyla/blåst suger ut varje uns av hudfuktighet verkar det som.  Nåja, nätet ljusar upp tillvaron. Och även om det var kolsvart ute redan halv fem, så tänkte jag  idag på att årets november Är inte så förfärligt mörk - inte som den brukar vara. Hör "folk" klaga på mörkret, och då tänker jag- Men har ni verkligen Sett?  Inte bara avfärdat novembermörkret som vanligt? Visst, en del dagar, men i huvudsak ganska ljust och även en hel del sol. I alla fall i mitt lilla hörn av landet. 
 
Så, nog med gnäll och djupsinnnigheter -  
 
Jag har satt mina nya julpojkar i träning inför granen-  
 
Fred och sånt //SoP
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0