Ja, jag var på väg

-hit in, men fastnade på vägen . Oerhört ovanligt. Jag kom på nåt i köket som jag tänkte skriva om- Sen gick jag genom hallen, och hoppsan, där stod den stora förvaringsboxen med halsdukar,sjalar,mössor , vantar o.s.v som jag hade bett Maken ta ned åt mig . (den stod ovanpå en av garderoberna här i skräprummet) Jag försökte ta ned den häromkvällen men gav upp, risk för liv, lem och blodvite vann över en dumdristig envishet.  Nå, i alla fall,så har jag sorterat ur den där boxen nu, en del i secondhandlådan,
(den är full och redo för avlämning nu) en del i badrummet för tvätt, och en stor del åkte ned i boxen igen, men det ska flyttas till en byrålåda som jag har sjalar och scarves i.  När jag tittade i lådan så såg jag att jag hade rensat rätt hårt i den förra året, men- lite till fick gå vidare. Det är skönt att ge bort saker.  
I.o.f.s är det skönt- nej, mer roligt att köpa saker också,men allra roligast är nog att Göra dem. Sakerna alltså.   
Köpesaker ja- Black friday.. Jag letade faktiskt i förväg efter bra klipp på kyl/frys ,och det fanns väl några rätt bra- men så började jag tänka på allt kringkrångel- Bl.a att få upp ett hundratjugokilos skåp hit till lägenheten-Inget av de ställen (nätet) jag letade runt på erbjöd uppbärning av side-by-sideskåp ,enbart leverans till tomtgräns/trapp .  Så få ihop folk att bära upp eländet när leveransen kommer, och folk som vill bära ner de befintliga skåpen,förvaring av de befintliga- Ja, allt sabla runtomkring- det fick mig att ge fasen i det. Sparade jag de tiotusen , alltid nåt ;-)  Får väl försöka handla på orten hos nåt ställe som erbjuder leverans ända in i köket.  Så småningom .   
Så jag tänkte inte köpa nånting alls,för som sagt, jag har sonderat lite i förväg. Förr om åren har jag helt glömt hela jippot,det har dessutom varit, i mitt tycke, för dåliga rabbater ,men nu tänkte jag  vara lite förutseende .   Nå, i torsdags satt jag och bläddrade lite i ett reklamblad på nätet, och kom på en grej som jag faktiskt länge velat ha men som inte riktigt finns i huvudet Hela tiden- så jag googlade, och hittade en som var nedsatt från femhundra, till 199:-  ,fri frakt var det också, så, nu är en krustång på väg hem till mig. eller våffeltång som de hette när de dök upp i slutet av 70-talet.   
 
Jag beställde även Amaryllislökar igår- fast det är tredje året jag gör det i novemberutförsäljningen på odla.nu, så de var ju inte så svartfredagiga- även om det var fri frakt som erbjudande. Sånt är ju dumt att säga nej till.  
Det var mitt svindlande shopping spree denna köphelgernas köphelg. 
 
I veckan har jag dragit runt på lite småmöbler här hemma, flyttat några skoskåp från hallen, tagit bort en liten Billy,tagit ut en byrå från klädkammaren, och rasslat runt med saker, för mycket saker, och Ännu mera saker-  Nå, byrån är en brun äldre sak som Syrran hade i sin klädkammare- och eftersom den väl åkte från hennes till min,så har jag inte tänkt så mycket på den, den har  bara varit där. 
Jag hade en liten vit jyskbyrå i hallen, men vid diverse omflyttande ( och Saker!) så hamnade den vid min tv/hobby/läs och diverse-fåtölj i storarummet-  Kan du köpa en till sån?(jysks billigaste modell) Sa jag till Maken. Maken sa Näe, här ska inte in in några fler byråar. Nehepps...   
Så, jag hämtade ut den där bruna saken från klädkammaren,och "hedde" in den överblivna Billyn istället ( här är det rundgång! ) - och så stod den då där i hallen- och var Brun.  :-/   
Måla? Hm, ingen färg hemma- Tar lång tid- torka/katter- Brun-många lager. Tappa ork och sug.  Så  jag tog fram en bit överbliven tapet och skred till verket igårkväll. Sidor- går bra det här :-)  Ovansidan- tja, helt okej, får bara slipa till det illa skurna sen... Bara lådorna kvar .   Drar ut en låda med skruvmejsel i handen- Inga skruvar?  Naturligtvis är de gamla träknopparna Limmade, inte skruvade från insidan.  Jippikajej-  Men det löser sig , på nåt vis. Klippa och pussla- eller helt enkelt såga av knopparna och sätta dit andra (har lite på lager) Borde ju inte vara överdrivet svårt.  Nå, vi får se, sa den blinde. 
 
Fred och sånt-  
 
//SoP
 
 
*knoppfanar* 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0