Men så äntligen -

- kommer jag Ihåg vad jag tänkte skriva om när jag kom in hit- 😉
 
1991-1992 var jag sammanboende med en kille som var nio år yngre än jag, och nu när jag lagade middag kom jag att tänka på honom- 
Jag tog fram ett öppnat paket grädde ur kylen, med bäst före-datum den nionde maj, och den hällde jag resterande  innehåll av  i min kycklinggryta. Absolut inget som helst fel på den grädden. ( jag smakade lite först ,för säkerhets skull- en skuren maträtt är inte så kul )  Och då tänkte jag på  hans konstiga idéer- han hade kastat det gräddpaketet för länge sen. Även om det varit oöppnat och det var den tionde maj . Utan att ens öppna och lukta/smaka.  Mjölk, grädde, fil och dyl. -dagen efter bäst före så var den rutten. Och om det satt grädde som tjocknat längst upp i paketet- som det till 95% gör, då var grädden förstörd. Bara att kasta.  Om jag öppnade ett paket nån dag efter bäst före var jag jätteäcklig och han måste gå ut för att inte känna den ruttna lukten.   Samtidigt, lät han bregottpaket stå i kylen med locket på sne´med smörkniven i. Samma smörkniv han gladeligt bredde leverpastej med och sen tryckte ned i bregottpaketet igen 🤢 Han kunde även skrapa bort lite möglig leverpastej ur ena hörnet i ett paket och äta resten .  DET anser Jag både äckligt och farligt.
Han gnällde även på att jag skar bort för mycket på lök- jag tar gärna bort ett extra lager skal på vanlig lök,för jag avskyr det lite tjockare/torrare lagret. " det du skär bort där, det är också lök" brukade han gnata- jag hör det ännu ibland när jag skalar lök. Så här skulle snålas på ett av kökets billigaste livsmedel, men litervis med mjölkprodukter dumpas. Logiskt.  Och hans mamma jobbade i charken/delikatessen i en livsmedelsbutik. 😏
 
Ja, det var  vad jag hade att förtälja-   I Övrigt, varmt, morrar taggtråd, ångest av värme och värk, älskar Nykatterna, saknar gammelkatterna - Asthra och Stella hade nyss sina födelsedagar- Det var lite tungt. 
 
Fred //SoP
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0