Det blev ingen tidning-

Det blev katter och en tvättkorg. Och när  jag hängt tvätten till tork så började jag "röja" lite- det blev så sabla trångt. Flyttade växter, de få jag har, hängde upp två amplar, försökte få upp nåt att hänga amplar i- men tji fick jag med min underlängd.  Sen hämtade jag ut ett par hyllor/lådor som jag fått av min Kompis , och lät dem bli bord/katthylla/kattgömma- eller vad man nu vill att de ska fungera som. Inne stod de mest och bara var för jag visste inte var jag skulle ha dem.  
Katterna undersökte naturligtvis, men annars var de mest intresserade av grannens robotgräsklippare som stillsamt tog sig framåt, bakåt och runt i sin eviga ensamma dans. Ibland tycker jag att det är något så sorgligt över den där gräsklipparen.  Så konstigt man tänker-   En annan sak med tankar, jag ser /såg? mig som en glad människa, men jag märker att jag tänker så galet . Som nu när jag har satt ut växter,inte satt jag och var glad över den kommande blomsterfägringen- nej jag tänkte på att det blir jobbigt att städa bort allt i höst. Likadant är det med julprydnader - men urs vad jobbigt att ta ned allting igen. Negativa Nettan? 
 
By the way, Positiva Pia- Jag fick min Grannes gamla köksbord :-)  Så nu är det runda utbytt mot ett vanligt rektangulärt bord. Minst tjugo år gammalt sa hon, och slitet, naturligtvis , men jag trivs redan mycket bättre med det i köket. Jag la märke till igår att jag sitter mycket bättre vid det, ändå är det väl max två centimeter lägre. Men lite kan kan göra stor skillnad.  Jag satt där och skrev tio postcrossingkort igår kväll, och förvånades över att jag inte hade mer ont än jag hade.  Tio kort med bra spridning, nio olika länder och inte ett enda till Tyskland. 
 
 
 
Nyfikonaråttorna :-)  
 
Fred //SoP
 
 
 
Tofflan
2018-05-03 @ 15:12:21
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Gullsnuttar! Våra katter är dessvärre alltför intresserade av blommor... Det kommer en drapa om det på bloggen i kväll (3 maj). Morr... Eller fräs, rättare sagt...

Svar: Mina inneväxter har de inte brytt sig om,det är mest jorden de krafsar lite i ,tror det är blomflugor de är ute efter. Ge Familjen Katt ett par rejäla ampelliljor som de Får tugga i?
Sister of Pain

Tofflan
2018-05-03 @ 17:25:08
URL: http://https://tofflandel2.wordpress.com/

Tack för tipset!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0