I morse tänkte jag på kläder-

 
 -eftersom det är så varmt . Kom att tänka på mina "boyfriend"-jeans som jag köpte i somaras, eller sommaren dessförinnan? I alla fall, jag köpte dem för att de skulle sitta lite löst och vara svala och slappa,eftersom jag  bara inte fixar att gå runt i joggingbyxor-  Nog satt de löst- jag undrar om begreppet boyfriend innebär att killen är nånstans i Hulkstorlek och tjejen hans Tummelisa? De är inte lite lösa och slappa, de är Enorma! Och svala? Nja, eftersom killen är Hulken, så är jeanstyget två till tre gånger tjockare än vanliga jeans. Som om jag skulle kunna sy en hockeytrunk av dem. Stor och slitstark. 
Sen kom jag att tänka på jättestora tröjor och skjortor, filmstuket mysa runt i pojkvännens kläder-  Nu var stor herrskjorta lite på modet redan i slutet av 70-talet, och vad gjorde man? Jo, rotade fram fädernas gamla vita nylonskjortor! Svarta stuprörsjeans, och vit Nylonskjorta- på dans/disco.  Alltså, Varför gjordes nylonskjortor över huvud taget? Ett tortyrplagg. Svettigt och iskallt, smetigt och Elektriskt! Arma fäder. 
Men stora tröjor tycker jag om - och stora skjortor/blusar, av Ickenylon. Viskos tycker jag om. Fladdrigt och ändå snyggt fall, svalt och välklätt. 
Ja, det är vad jag tänker på en vanlig dag medan jag fixar morgonbestyren i badrummet-
 
Fred //SoP
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0