Ibland tror jag att kärringen börjar bli gammal-

-för jag är så envis . Och trött på stelbenta ställen, som banker, sjukvård och lite annat.  Nu krånglar jag med en  bank för att få en autogiroblankett hem till min postlåda i ett kuvert så att jag kan fylla i den med en penna och skicka tillbaka via posten.
Men enligt den bankperson jag pratade med så Kan de inte skicka ut sånt, utan enbart till e-post. Eller att man hämtar en pdf-blankett på deras hemsida och skriver ut den. Jag har ingen skrivare. X tyckte jag skulle skriva ut på jobbet- Jag jobbar inte, sa jag. Men på biblioteket då, sa X -Jag Ljög, ja,det gjorde jag, -vi har inget i den här lilla byn, sa jag. Va fan, X har väl inte med att göra varför jag inte fixar att knalla iväg till bibblan själv för att skriva ut ett jävla papper . Så kom X på snilleblixten- fyll i en onlineblankett på vår hemsida. OK- så idag har jag skapat konto, och letat, och letat, Och letat- finns inga onlineblanketter. Ungefär femhundra olika pdf, som ska, skrivas ut. Sen ska man kopiera giltig legitimation också- på mitt obefintliga jobb? Mitt onåbara bibliotek?  Men, vad finner jag.. Jo, " kan du inte skriva ut? Fyll i här så Skickar vi dig blankett och svarskuvert"  Skumt- det Går ju inte? Sa X.  Så jag fyllde i- men ingenstans kunde jag uppge Vilken blankett jag behövde, så jag heter blanketten i förnamn. Det ska bli spännande det här. 
 
Sjukvården är det det vanliga tjafset med- " du som inte jobbar kan väl ta vilken tid som helst- den Vi anser att du ska ha" .  Jag avsa mig en helt galen ( för mig) tid, bad om tid som passar Mig. Fick Ännu en vansinnig tid. Avsa mig den med samma påpekan om önskemål. Sen har jag inte fått nån mer. MåHända är jag en knepig och besvärlig människa, men Om det nu är stört omöjliga önskemål jag har, så kan de väl kontakta mig och förklara varför. Tycker jag.  Ögonkliniken gjorde det. Och det löste sig. Är motparten flexibel så Kan jag vara det också, faktiskt. Behandla-behandlas
 
Och bank, igen då- min internetbank bygger ju om- som jag sagt förut.  Så p.g.a att jag inte uppmärksammat en grej, så studsade alla mina betalningar utom den första, eftersom "frånkontot" återgår till lönekontot vid varje transaktion- därav har betalningsmottagare försökt hämta sina pengar på ett konto med tre hundralappar på- :-/  Nu återgick jag till den gamla versionen där det gick att göra, och hoppsan-- det fungerade ju.  Hoppas att jag inte får För många förseningsavgifter.  
 
 
 
-Och Nykatterna har varit hos veterinären, det var inget fel på dem. Det är som att jag inte vågar tro på att de Är friska, minsta lilla avvikelse larmar hos mig- Det tog hårdare än jag visste, de åren med sjuka katter. Mina tanter- jisses så jag Saknar dem!  De var ju dåliga redan när Syrran blev sjuk- och ibland fick jag ångest över att jag skulle missa något med dem, för att jag upptogs så mycket av Syrrans sjukdom- och hennes katter med för den delen . Att det skulle hända mina något som jag inte märkte, och att jag missade viktig tid med dem. Som man resonerar- Tid med Syrran var väl viktig -  Outgrundliga är hjärnans vindlingar- 
 
Fred? //SoP
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0