Jomenvisst serru-

 
 
- har jag fått mina teststickor från landstinget-  Som jag beställde Förra söndagen ,1a advent.  Dem  har jag inte fått. Däremot stod det en låda med tillbehör till en insulinpump utanför vår dörr i lördags. Det var knappt en bokstav lika på vad de hette och vad mina teststickor heter .  Kanske var några siffror lika, men hur den som packade inte kunde se att det Inte var små gula askar, utan stora vita lådor med bilder på blå "kuber" med slang övergår faktiskt min fantasi- och den kan vara ganska livlig.  Så jag ringde i måndags, och sen i tisdags står lådan med blå kuber utanför dörren med texten "Retur,felexpedierat" ,från morgon till kväll och hoppas på att bli utbytt mot en påse med små,gula askar. 
 
I fredags var det äntligen vaccinationsdags för Busbergarna - De sjöng hela vägen till veterinären- sen utforskade Loke intresserat hela undersökningsrummet medan Freddan gömde sig under fällen i sin bur- 
De fick sina vaccinationer, Freddans öron blev provtagna och hittades lite bakterier i :-(  Han har " fuktiga öron"-Jag trodde det vara hundar med hängande öron som kan få det, men ack som jag bedrog mig. Loke rosslar lite när han andas, men hjärtat lät som det skulle.  Det får nog gås vidare med det framöver-   Och Freddie har fått behandling mot sina envisa öronbakterier , och veterinären skulle ringa den här veckan sa hon- Hon har inte ringt än , men veckan är ju inte slut. 
 
Jag- Tog äntligen mod till mig och smetade in halva håret med blekning , och tjosan, det blev bättre än väntat. Jag har en tendens att bli orange/kycklinggul, eller lite vanvördigt uttryckt-juggeblond, när jag själv ger mig på det (rött pigment i min naturliga hårfärg) ,men -tja-gult är det ju men Ljusgult, och det organge går mer åt det aprikosa hållet. Så jag är nog strawberry blond :-)   Jag blev nöjd i alla fall- det Hände nånting . 
 
Idag anlände en julklapp , eller ett par stycken faktiskt- som ska ges bort , och när de är inpackade så får det faktiskt räcka för den här gången. Jag får alltid dåligt samvete och tycker att jag Borde ha skickat till en hel drös med folk, men-  Ibland blir det ju sporadiska små paket under året, när andan faller på. 
 
Igår- nej i förrgår, postades fyra paket, och jag hoppas att de kommer fram i hyfsat (helt!) skick . Jag tycker att något borde ha kommit fram redan, men någon mottagare har inte hört av sig. Än.
 
Nej, nån mat ska man väl  ha idag också- och räta på ondryggen vore bra efter datorstolssejouren- 
 
Fred och sånt //SoP 
 
 
 
 
Tofflan
2018-12-14 @ 12:29:52
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Men jisses, hur svårt kan det vara att skicka rätt grejor?! Jag brukar oftast RINGA min mottagning när jag behöver mer medicin, för via Mina sidor känns det alldeles för osäkert, en får liksom ingen bekräftelse...

Duktiga kissar, men trist med örat! Vår kille spydde igår kväll igen. Han spyr typ en gång i månaden, men är OK där emellan.

Svar: Jo det har varit ringa hjälpmedelscentralen hela tiden, men förra gången jag ringde la de över alltihop på mina vårdkontakter, så det var bara att klicka i vad jag skulle ha. Och recept brukar jag få svar på, att det finns på valfritt apotek det och det datumet.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0