Ja men just det ja-

Jag satt  i köket förut, efter frukosten och avnjöt mitt illstarka kaffe, lyssnade på vetenskapsradion och hade ett ljus tänt-( inte en kattfhane i sikte?) - och tänkte att Idag, idag ska jag inte göra någonting, bara sitta här och lukta på-- Nej, bara sitta och läsa och bara vara i lugn och ro.  Det var då det-  Posten kom, ner och hämta- Julkort och ljusmachetter i lådan.  Och Hälge. Ja, jag gillar serietidningar :-) 
Så ville plötsligt Freddan gå ut- okej då, på med selen.. Jodå, han gick nedför trappan. Och Illsprang upp då någon stängde en bildörr nånstans inom den närmaste  kilometern- Så måste jag ju öppna post, tacka för post, fota post- diska lite- men Nu ska jag läsa !  Fick syn på receptlapparna jag lagt fram , Javisst-ja- in hit och förnya recept. Och gå in på apotea och beställa teststickor- jävla snåljåplandsting, jag är ju som en knarkare efter mina teststickor :-( 
Men kanske blir jag lite lugnare framöver- trots den förhoppningen, jag riskerar Inte att stå utan stickor, fast de är dyra så  in i flängbänken. Hade jag dem Inte, skulle jag troligen gå runt med konstant 20 i blodsocker  av ren skräck att bli låg och tuppa av.  Kallsvett,darrning, suddig syn, svimkänsla- åh shit, kolla blodsocker- ligger på 8. ok, då är det inte det, bara nerver- Ja, sån är jag.   
 
Och ungefär hit har jag alltså hunnit idag, inte många knop jag tuffar fram i precis. När jag vaknat brukar folk gå hem och ta det lugnt efter dagen. Nej, inte riktigt så drastiskt . 
Jo, jag har diskat lite också -  Men Nu- nu ska jag sätta mig och läsa, nej Skriva ska jag. På brev till min vän i Skåne 💟 
 
Fridens liljor och Sarons rosor- //SoP
 
 
"julgodis" via tradera :-) 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0