Det är riktigt röset

-regn och riktigt riktigt novembergråttrått, fast det har blivit december. Två dagar nu när det aldrig blev ljust . Nå, det har varit en ljus höst ändå.  
Men jag såg ju fram emot att få upp ljusstakarna och stjärnorna ,så det kunde börja gnistra, glittra, tindra, glimma och spraka av ljus inne... Jävla LED-lampor säger jag SURT!  De glöder ju knappt- eller, jo, lite mer, men mesigt ljus Är det. Speciellt en i hallen släcker jag flera gånger om dagen för jag tror att jag inte har tänt den! Jag har Tre ljusstakar i hallen ,och det ser ut som om jag har brett smör på mina glasögon när jag tittar på dem.. Jo, där i hörnet är det visst nåt som lyser :-/ VA? Ska´re va´så va`?  Men jag Ids inte köpa ett Stort gäng vanliga lampor igen- (dyrt också)  Eftersom jag byter ut alla (nästan) mina vanliga smålampor/bordslampor mot julbelysning ,så blev ju det livgivande juleljuset en smula dämpat .  
 
Nåja , alla mina hyacint och amaryllislökar är planterade , adventsljusstakarna preparerade- ja, jag har två, en röd vanlig rätt tunn plåtlåda som jag mest haft lite i väntan på att hitta en bättre,  och en smideslåda som jag köpte via Monas universums webbshop- hon hade en julkalender på bloggen för två år sen .( Eller är det tre nu? ) Jag betalade i alla fall långt under halva priset för den där lådan som hade runt 800 som ordinariepris. Snygg och enkel. Men,vanliga ljus gjorde sig inte så bra i den kraftiga lådan- Jag har letat efter högre ljus än de vanliga kron och antikljusen , och, tack vare instagram, och att jag följer vår Önskabutik här i byn där, så såg jag en blänkare om ljus, och frågade om de hade långa/höga ljus- och det hade de! Så i fredags var Maken uppe och  köpte fyra stycken 37 cm långa antikljus till vår smideslåda :-)  Det blev mycket bättre . 
 
-Så, det händer ju trevliga saker, vi har ätit grönkålssoppa, igår kokade jag risgröt, och tog min första påse té ur min lilla tékalender :-)   Jag hittade en enkel variant med påsar i en ask, istället för dyra burkar och krusidulliga skrin för fantasisummor . Typ 198 kr för 24 påsar té?  Nej, min ask för runt 60 kr var mer lagom.  I och för sig, så köper jag gärna nån snyggburk om året, från nån téhandel eller the english shop , men då ska helst téet i den vara gott också. Med en kalender vet man ju inte. Första påsen igår var drickbar, men inte mer. Avskyr när anis/lakrits ligger och lurar i bakgrunden och lämnar en obehaglig, och kvardröjande smak längst bak i munnen- 
 
-Men trots trevliga saker, så är jag på rätt trist humör- en allmän obehagskänsla och surhet- en riktig grinkärring som hittar fel på allting . Trots att jag blir riktigt genuint glad mellan varven, så kommer gnället med sitt fula trollhuvud över axeln hela tiden- nag, nag, nag-  Noll stubin,smäller direkt. Urs- 
 
Nå-  En fin 1a Advent till er alla som orkar hit till bloggen- Även om  jag är en sån surf-a  så kan ju andra få vara Glada ! Fred och sånt- 
 
//SoP 
 
 
 
 
Tofflan
2018-12-02 @ 20:46:13
URL: http://https://tofflandel2.wordpress.com/

Jag gillar ju det gråa och regniga - hatar snö, kyla och halka.

Anna fick styra med stjärnor och stakar hos oss. Alla lyser, även den som trillade i golvet. Sen har vi ett antal i reserv uppe på vinden - fördelen av ett ganska nytt samboskap.

Hoppas humöret svänger till ett ljusare läge. Skickar dig en kram!

Svar: Tack :-) Jo, jag kan också tycka om det grå- men här är det mest brunsvart tycker jag. Lite frost brukar pigga upp mig.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0