De där stickorna.. del .. nånting?

Jag ringde i fredags och frågade vart de har tagit vägen, och jag blev sen uppringd av den som jag pratat med i måndags .  Det visade sig att de hux flux i veckan Bytt både mätare och stickor (upphandlingen av landstinget antar jag) , och det visste de inte när jag ringde i måndags. Vilken framförhållning - Så på tisdag ska de nya grejerna anlända och jag blir av med de här pumpprylarna . Hoppas jag. Vilken röra.  Men om inte jag hade köpt stickor själv,så hade jag varit utan i drygt 14 dagar.  Igår, vaknade jag med 2,3 i blodsocker, jag mådde Inte bra - såg knappt, svetten rann och jag hade den där konstiga krampen som kommer i mellangärdet när sockret dippar så där mycket. Sen frös jag som 17, somnade om, och vaknade klockan ett. Idag vaknade jag klockan nio- efter att äntligen ha somnat framåt sju- ( sovit dåligt länge nu ) av att något dånade och vibrerade- Nån i huset, grannen visade det sig sen, höll på med någon maskin ,troligen någon slip? Vid tolv slutade maskinjäveln- Öronproppar gjorde inte mycket nytta eftersom jag är överkänslig för vibrationer ,känner t.ex såna där biljävlar som spelar hög musik och har en baslåda inbyggd i bakluckan- på långt håll, inomhus- Så jag slumrade och svettades - steg upp svärande,lågt blodsocker igen,knappt fyra.  Sen bankade det i trappan ett tag, sen blev det tvärtyst. Alltså,folk får renovera, men måste de göra det så tidigt? Hoppas att det blir klart snabbt, för en nattjobbsvecka med det där oväsendet kommer Maken inte att uppskatta. Ja, inte jag heller. 
 
Idag har jag flyttat byråar igen- den där jag satte tapet på,den var för stor och mörk för hallen. Det såg bara konstigt ut hela tiden,så nu är den i köket och den lilla vita jyskbyrån är tillbaka i hallen. Och avlastningsbordet i köket, det har hamnat i vardagsrummet-temporärt. Det är pålastat med julgodis - Jag brukar ha ett litet runt bord till julbord, men den sabla bordsskivan är omöjlig att få dit - blivit fel i gängorna,skivan bara snurrar och vickar ungefär 5 mm ovanför fästet i foten, och jag ids inte fixa det nu. 
 
Och mer då.. Jo, jag har limmat upp en liten julgardinkappa i badrummet - den limmas varje år,bara att peta loss den sen , och så har jag äntligen tagit fram och dammat av min lilla chromebook ,satt i laddaren och lagt in den nya wifi-uppkopplingen .  Den har legat undanlagd länge, av dammlagret på den att döma. Det var en reklamsnutt på tv som fick mig att undra  var fasen min chromebook var nånstans. Den låg på hyllan under soffbordet. Nu står den framför mig på köksbordet :-) Odammig. 
 
Fred och sånt- 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0