Jag fryser.

*haha* Ja, när sa jag det senast ? I början av maj tror jag. Aldrig mer ska jag kaxa mig om att när det är så varmt i maj så kan det inte vara så länge- Tji på näsan fick jag.  Vilken Vidrig sommar.  Men idag fick jag gå in från balkongen för att jag Frös! I.o.f.s ,så var jag där ute i tunn blus och naturligtvis barfota, så jag fick iskalla tår och tuppaskinn,som smålänningar säger. Själv säger jag nog mest gåshud. 
 
Och inte har jag skrivit här på en månad nästan. I ärlighetens namn har jag knappt varit här inne i datorrummet på länge. Bara för att lägga in nåt/ta ut nåt härifrån- duckat in i bastun, och snabbt ut igen. Datorn stängde jag av efter räkningsbetalningarna runt den 25e.   Men nu fick jag ta mig i hampan och gå igenom mail, kolla räkningar som måste betalas som bara låg inslängda här på bordet,plocka undan så det går att komma fram här inne. Att lämna rummet fritt för Maken så länge är inte helt optimalt.Plats jag röjt slummar igen Väldigt snabbt. Åh, en fri plats, Där staplar jag Mitt! 
 
Ja, som sagt, vidrig sommar. Jag tror att jag nog aldrig någonsin har upplevt liknande värme/torka, Så Länge. Och aldrig gjort så lite en sommar. Glad är jag att jag inte har planterat så mycket som jag brukar, för det hade blivit ett ändlöst vattningsmaraton,släpande på stora vattenkannan . Inte ens de växter jag har/haft trivs, trots vatten och skuggning. De kunde väl inte andas ,stackarna? 
Härom dagen när det svalnade ned hela tre grader, så rensade jag på balkongen och slängde visset.Det kändes som en befrielse att inte behöva försöka hålla liv i den tynande "grönskan" ,även om det kändes lite sorgligt också.   Björkarna är gula, ormbunkarna bruna, det finns inga bär på buskarna här bakom, inga mygg, knappt några insekter, och därav, antar jag, nästan inga fåglar. Både kråkor och skator har tystnat. Det är en nästan spöklik tystnad i gryningen som brukar vara så full av liv.   
Och alla bränder- det brann här bakom också, menTack och Lov hann det inte bli så mycket av det, tack vare "allmänheten" som var snabbt på plats och till stor hjälp. Minsann. Men än är jag rädd för åskväder, slarvigt folk och Bränder.  En riktigt jävla otäck sommar. 
 
Hurva! //SoP 
 
P.S. Och inte har jag köpt nåt minneskort, däremot ett nytt batteri till S5an, som jag lyssnar på böcker i- jisses vilken skillnad i batteritid! 
D.S



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0