Ja, inte-

-sitter jag i det här rummet för ofta inte- datorrummet.  Det är så varmt,trots att det dämpats sig en del med vädret. Och stökigt. Den plats jag gjorde senast har Maken staplat full igen. Men jag håller på att tömma en stor byrå,som ska ges bort. Jag tar lite i taget,så efter tre rensningar har jag kommit fram till själva Lådorna.  Maken köpte flyttkartonger så jag har något att lägga grejerna från byrån i. Första lådan innehåller brevpapper till största delen, det borde bli två flyttkartonger av det. (det är inte den största flyttlådan, märkte jag när jag vek ihop den första- det här stämmer inte, tänkte jag- och det gjorde det ju inte.) 
I förrgår släpade jag in en låda till vardagsrummet,smockfull med fotoalbum- och då var jag glad att det Inte var den stora lådan, helgolandsbukten,så TUNG! Sträckte något i axeln. :-/ 
 
Freddan ska till veterinären ,han har fått ett sår på halsen, och vi får inte bukt med deras öronkli/skabb trots Tre engångsdoser,så veterinären ska kolla Igen. Det ville jag redan i våras, men nej, hembehandling. 
Ja, bara det blir bra, det är ju synd om katterna, speciellt Freddie, som kliar sig SÅ mycket. Klåda är inget som påverkar humöret i Positiv riktning.   
 
Ja, det var väl vad jag hade att säga- det händer inte så mycket . Eller jo, de river upp gräsmattor och lägger asfalt här utanför, och på området. För få parkeringsplatser.  Så färre gräsytor, fler bilar, fler ungar som nu inte har något stopp mellan "andra sidan" området och vår sida, så de kan glatt rasa rätt igenom på cyklar,skateboard och såna där "eldrivna" brädor de står på- Parkeringar, det är bra lekplatser det. Synd att vi inte har en motorväg också- OBS! ironi.  Och min vackra lilla rönn där Ferdinand brukar få mat,den är Borta.  Jag börjar sakna för mycket här. 
 
Fred //SoP
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0