Idag slog det mig-

-varför jag har haft så svårt att sitta ute på balkongen den här sommaren.  Jag har otaliga gånger gått ut dit med tidningar/böcker/té/korsord/bok-i-örat för en stunds avkoppling- men det har alltid slutat med rastlöshet och ingång- eller Städning. Fy rackans vad jag städat den där sabla balkongen i sommar. 
 
Det är avsaknaden av Asthra.  Min balkongkisse-polarkatten-nattjägaren , hon ska ju ligga där på pinnen ( som jag tog undan) eller i mitt knä och effektivt stjäla uppmärksamheten från de där böckerna/tidningarna o.s.v som jag hade tänkt ägna mig åt.   Ett hugg i hjärtat- Min lilla lilla underbara katt.  
 
Stella vill inte alls vara därute. Nån gång har hon kommit ut dit under sommaren men enbart för att upprört? och högljutt påpeka att hon minsann vill ha käk eller gå ut och kan jag lyfta på häcken idag eller? Jo, vi har våra små gå-ut-stunder där, men då ska hon vara upplyft i min famn och kloa mig i axeln/överarmen ( kallas på fack/kattspråk köttfärsarm) , och jag fungerar som någon sorts uppvärmt utsiktstorn.  Ja, det är trevligt det också- och lite omväxling mot att andas dammråttor i korgen i hallen.  Lilla tanten. Jag är så glad över  henne. När vi flyttade hit var det hon och jag- nu är det hon och jag igen. Asthra fick vi bara låna i några år känns det som. 
 
Urs ja-  I Övrigt, försöker min onda kropp driva mig till vansinne och min ångest hjälper till så mycket den orkar- och jag borde och jag borde och jag Borde- men vad fan hjälper det tänker jag och tiden bara går .  Jag har guldmedalj i Förträngnings-VM . "De går la över"-  Och det gör det ju, på nåt sätt.  
 
Fred och sånt- //SoP 
 
              
 
 
Jessica Högberg
2017-09-26 @ 18:08:47
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Saknad kan vara riktigt jobbigt...

Svar: Ja, verkligen. Det tycks bara bli värre tycker jag. Och välkommen till min gamla blogg :-)
Sister of Pain

Jessica Högberg
2017-09-28 @ 12:25:05
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Tackar!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0