Jaha minsann..

-Och här sitter jag och gör en Massa annat än vad som var meningen när jag gick in hit. Men - idag fick vi ut den gamla jyskbyrån :-) eller, tja, åtminstone ut ifrån skräp-datorrummet :-)  Jag tömde  de sista två lådorna ,sen lyfte vi av allt som stod ovanpå den och bar in den till storarummet. Jag har sagt till eventuell mottagare tre/fyra gånger nu , och om inget svar inkommer så åker byrån till tippen. Den här lägenheten ser ju Alltid ut som om vi håller på med en flytt. För mycket av allting, överallt.   
Det blev kanske inte bättre på den fronten, om än förvaringsmässigt, av att Maken plötsligt köpte två Malm-byråer av en jobbarkompis. Så billigt- 300 kr för två fyralådors! Fynd. Så Nöjd är jag - trots att de är bruna ;-) Och gott om plats i dem. Och- spark i ändalykten att få undan annat som bara står i väntan  på-- vaddå? 
-Och nu,, med jyskbyrån borta, så kom vi  huxen på fluxen åt saker som står ovanpå garderoberna- ja, det blev plats att gå emellan ... ( Ni tror inte att jag är Sann med det här rummet va?)  Så kattburarna är flyttade- vi har Tre, och En katt- visst är det en väldig obalans? :-/   Det går att ta ned backen med Syrrans prydnadskatter som blev över- som jag Skulle ha lämnat till secondhand men se då protesterade en Granne/vän så backen blev kvar. Inte länge till nu hoppas jag Verkligen! Jag kommer även åt Syrrans julboxar så jag kan gå igenom dem i lugn och ro.  Vore ju bra nu, med tanke på kommande säsong, att försöka sälja något eller lämna till secondhand.  Förra året blev det ju så rörigt när hennes prylar plötsligt hamnade här- de som stått på annat ställe . 
 
Ja, och i Övrigt då?  Fredag och lördag har Stella varit Så dålig- så dålig att jag i ångest tänkte att idag får vi nog ändå ta oss i hampan och dra till Jönköping - Hon har haft så ont i ryggen/benet? Knappt ätit, nästan bara sovit,haltat, varit helt tyst ( hon är en VRÅL-katt) , jag hittade en liten bula på hennes mage , hon har legat och liksom ryst- darrat -rinniga ögon -  Ja fy fan :-(  Och så idag, så vaknar jag av att hon kommer upp och lägger sig hos mig- sen Springer hon med ut i köket och vill ha Maaat- Sen ska hon med ut i badrummet och bli borstad och kelad med. När hon lessnat på det- in i sängen för dagens generaltvätt. Precis som vanligt igen ! Och så ville hon UT i blåsvädret.  Alltså, den katten. Sa till Maken att igårkväll var jag beredd på att hon skulle dö i mina armar- och idag har nån varit och bytt katt medan jag sov ?  Men jag ska ringa till veterinären- prata om smärtstillande. Än sen om hon får äta det den tid hon har kvar att leva- bara hon får må bra den tiden. Det är hemskt att se henne ha ont. 
 
Och jag då? Ont, värk, maghelvete- den gamla vanliga visan. Saknaden efter Asthra, rädslan över Stella - Ångest.  Tja, jag lever och överlever.  
 
 
 
Fred //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0