Ja idag-

-vaknade jag med lågt blodsocker , så det blev för rörigt i skallen på mig- vilket resulterade i huvudvärk, och när jag hamnar så fel på dagarna  jag blir Så Otrevligt kritisk mot Maken så han får en träslev i skallen för i stort sett allting fast  jag inte alls menar det :-( 
 Men Samtidigt, så Borde han ha lärt sig vid det här laget att inte tjafsa när jag slänger mig över en burk sockerstinn yoghurt eller gräver frenetiskt i druvsockerburken. Han Borde faktiskt det. 
 
Sen hoppas jag att jag inte hamnar i nån grannfejd här för jag har i två dagar sagt till om ungar som leker i sopcontainern . En förälder verkade tycka att det var bra, medan en annan slängde åt mig "men gå ut och säg till dem då!"  Men, jag gör folk uppmärksamma på det, sen tycker jag att det är föräldrarnas sak att ta itu med vad deras ungar gör. Igår var containern tom, men idag hade folk kastat saker i den, bl.a vi- och vad vet man vad ungen landar på när den hoppar ned i skräpet?  Fastnar i nåt, bryter foten? Sen slänger folk så mycket skit där som inte alls får vara där, så unghalvan kan ju för sjutton hamna i en färgburk eller nåt annat olämpligt- Blöjor t.ex, de slängs ju i pappersåtervinningen så varför inte i den här containern? Kul att få hem sitt barn som kraschat igenom en säck blöjor?   Nå, jag svarade i alla fall att jag inte är så rörlig  och inte är så bra på att tas med barn.  Och det är alldeles sant. Men den som slängde åt mig det där har ett horn i sidan till mig förut- det är XX  Misskötta och negligerade katt som jag har tjatat om i ett par år tror jag. 
 
 
Surkärringen de luxe på området är jag tydligen.  
 
 
 
Annars då? Jag har bråkat lite med "sjukvården", blev förbannad - såklart.  Jag fick mitt paket med lite nya köksgrejor, bl.a en liten kastrull och en måttbägare- och i det paketet fattades två andra måttbägare. Ingen följesedel, ingen förklaring till att de inte var med.  Och jag blev lite mer arg- eller arg igen.  Skitkul dag, konstant ilsken. Näe, jag blev ju GLAD för mina nya saker- de som kom ;-)   Glad blev jag över att klappa lite på Ferdinand, och ge honom lite godis- <3 , glad blev jag inte direkt, men ändå lite nöjd över att lyckas få loss en hel del ogräs vid förrådet, så nöjd att jag sopade av trappan (här uppe) också när jag ändå var i farten. Vilket ökade på huvudvärken- win-win?  
 
Nu ska jag kolla om jag, som jag tror, har betalat en prenumeration redan - som jag fick en påminnelse om idag.  Alltså, det är sån oordning här, trots att jag nu har tre lådor i skrivbordsskåpet, och Börjar få till nåt i dem- obetalt, betalat, och recept/sjukvårdspapper. Plus bankdosa och betalat-stämpeln. Jorå såatte -- ;-) 
 
Fred och det //SoP
 
 
 
 
Longevity - en blogg om hälsa
2017-10-10 @ 16:56:47
URL: http://madelein.se/

Jag håller på dig, klart en skall säga till.

Svar: Tack !
Sister of Pain

Jessica Högberg
2017-10-11 @ 08:00:21
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

fy vilken jobbig dag!
På barnen bara, eller lås in dom;)

Svar: Det är alltid så känsligt med barn :-/ Säger man nåt får man frågan Har du barn? och eftersom jag inte har det så har jag inget att komma med. En barnfri person vet faktiskt Ingenting 0_o
Sister of Pain

Jessica Högberg
2017-10-12 @ 08:21:57
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Jag vet... men... (47 år inga barn)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0