Ja, skriver jag inte nånting -

-så är det ju ingen som läser här heller. Gu´vad smart uträknat av mig. Och så har jag märkt att när bloggen bara står "tyst" ett tag, då ramlar det in en massa underliga "kommentarer" - reklam och krumelurer som är obegripliga- dock inte ryska/kirylliska den här gången. Jag förstår faktiskt inte alls vitsen med att sprida reklam i en så obesökt blogg? Och när jag inte ens själv fattar Vad det är de gör reklam för?   
 
I Övrigt då?  ;-) Jo, den extrasuperminispindeln som bodde i det andra hörnet av badrumsfönstret- den har flyttat över till den döda/ömsade ? spindelns hörn.  Här händer det grejer :-O  Den spindeln är så liten så att om den inte rörde sig när man blåser lite lätt på det lilla lilla nätet ( ja, jag gör sånt!) så skulle den bara se ut som en liten dammprick- blyertspennespetsprick.  Spindelforskning minsann, varenda morgon.   Skämt åsido, lite intressant Är det faktiskt.  
 
Det har blivit lite röjt här i skräpdatorrummet- Maken fick ett ryck härom dagen. Och jag har ju Äntligen fått undan alla brevpapper ur backar och kartonger och andra lådor-  En hyfsat stor trave är utsorterad, två postpåsar är skickade till glada mottagare och en påse är på väg att fyllas - tänkte jag skulle ha med ett brev i den påsen också :-)  En del har också hamnat på secondhand .   Jag hittade en rejäl trave med jul och vinterpapper, och alla mina julpostmärken :-)   Jag fann även lite frimärken som jag glömt bort,de hade hamnat emellan lite tidningar och allmänt krafs. Det tackar jag för, det är så förbaskat dyrt att "postcrossa" . Tack och lov går jag inte i butiker och måste betala 10-15 kr styck för vykorten, dem köper jag billigare på nätet och så  delar kompisar med sig. :-) Ja, jag delar också med mig vid större inköp .  
 
Alla lysande Adventsprylar är framtagna ( tror jag) och några är uppsatta. Sen har jag delat upp dem lite och ställt dem i de rum de är ämnade att hamna .  Fast här i datorrummet står faktiskt Mammas gamla ihopvikbara elljusstake och lyser i fönstret sen igår kväll. Det är nog 1a advent -1 idag?  En ljusskrona? hänger i köksfönstret också men vi (Maken) måste byta kontakt på den, till en jordad. Det sitter en gammal vanlig "rund" kontakt på den och den går inte att få in i de jordade uttagen i köket. Den "kronan" hittade jag på tradera, ser Väldigt 70-talig ut :-)  (testhängning i lillfönstret) 
 
Och Sen då-- Jo, jag har tjurat lite på sjukvåden, varför inte liksom? ;-)  Men sen ansåg jag det inte värt besväret att vara arg så jag  bara avbokade.  Jag ringer-"sen".  
 
Stella har kommit hem igen- Så nu är de samlade, mina gamla älskade ,saknade Liv - 
 
 
 
Stella, Charlie, Joshen ( Joshua) Vince´(Vincent) och Asthra.   Det är så sorgligt.  Men det är ju livet. Liv tar slut. Det gör ont, och jag skulle aldrig ha velat vara utan dem och all Glädje de gav mig under alla år. 
 
Frid // SoP 
 
Tofflan
2017-11-28 @ 13:30:20
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Det har varit - och är! - så mycket som händer för min del just nu att jag helt enkelt prioriterar bort läsning av andras bloggar. Men inte helt, som synes. :-)

Svar: Det är lite mycket men ändå inget här också- men jag sladdar förbi hos dig då och då och läser några inlägg i taget.Fast vinet hoppar jag över- :-/
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0