Jaha-ja-

Här är jag igen. Fast vid lilldatorn vid köksbordet. Inte för att det är överdrivet bekvämt att sitta här heller, men jag slipper se förödelsen runt omkring mig och jag är inte helt inpackad av plastbackar och annan bröte. Asthra trivs därinne dock, hon har sin vara för sig själv-plats där. På min datorstol . 
 
Inlämning för tandfixning har skjutits lite på framtiden. De har ju inte akut ont. Tack och lov.  Men Asthra har börjat spy igen. Hon kräktes tre dar förra veckan, sen blev hon som vanligt - men i morse spydde hon igen, mest lite skum. Så hon är under bevakning. Det verkar som om hon helt enkelt får en sån här period på senvintern/vårkanten. Undrar om min lilla teori stämmer, att det är för att hon inte har gräs ? Jag har alltid gräs inne, men se de här damerna vill ju ha utegräs. Stella tuggar ju då och då i sig visset gräs mellan gångplattorna ute, sliter och drar,men Asthra. . Nä !  
Jag har provat alla möjliga kattgräsvarianter, och även vanligt gräsmattegräs,t.o.m grävt upp en torva ute och planterat i en skål på balkongen . Jag har ampelliljor också, men dem tuggar de bara i om det blir verklig kris. 
 
Själv lämnade jag in mig på sjukan i fredags - babblade på så jag kommer banne mig knappt ihåg vad jag sa . Efter det besöket blev jag blodprovad, och sedan åkte vi till handelsträdgården och jag inhandlade ett litet gäng succulenter och en kruka/skål för plantering. :-)  Roligt med lite nytt liv.    
Sen var jag till Liza och inhandlade en knallvit väska med ett presentkort som jag hittade bland Syrrans saker. Jag tror faktiskt att hon hade fått det av Sambon för några jular sen (2011) då hon önskade sig ett skärp/bälte.  
 
Sen var jag så slut så jag somnade om och om igen i tv-fåtöljen på kvällen, jag var Så trött att jag var seg i huvudet och kände det som om jag inte hade riktig koll, jag kände mig drogad. Synnerligen obehaglig känsla. Urs.
-Kanske är det därför jag själv aldrig blev alkoholist- Jag har alltid avskytt att råka bli för full och tappa kontrollen. Jag drack alltid så sakta också- till medfestares förtret men till min lycka. "Nej, nu börjar det bli för mycket, nu ställer jag undan min flaska" . Visst blev jag för full några gånger, t.o.m asfull . För full redde jag med obehag och ruelse upp, men asfull var vidrigt. Ja hualiiien.. Skönt att vara spritfri,rökfri och barnfri. Det är mycket annat jag skulle vilja vara fri ifrån också, men man kan väl inte få allt här i världen/livet.  
 
Fred //SoP 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0