that time of the month-

-När jag slagit mig ned med räkningsbunten vid datorn. Fast bunten är inte så tjock längre- Mest beroende på att jag får e-fakturor och en del direkt till banken.   Och that time of year- jag har betalt PRO här på bloggen för ett år framåt igen. För att slippa reklamen och få lite annat extra :-)   Vet inte om det uppskattas av mina få läsare att det inte dräller av reklam emellan inläggen?  Det uppskattas av mig själv i alla fall.  
 
Är glad att jag ens orkar sitta här idag faktiskt- Jag blev lite sjuk i fredags kväll :-/  Som en blixt -- nej, som ett grymt Muller ur min mages avgrundsdjup, blandat med kallsvett grand mal- Så blev jag magsjuk. Alltså- jag har inte varit så sjuk på decennier !  När Montezumas hämnd drabbar en så är man inte stora skvätten inte- Ingen kaxig kärring där inte, nej en ynklig,kvidande, gråtande och livrädd liten tant är vad man reduceras till. Hjälplös .  Och med panikångest och skräcken för diabeteskomplikationer som ett extra plus på det.   
Lördag och söndag var ynkliga dagar, trötta, matta, ömma, rädda -  Och pipiga. Fan, jag spyr ju alltid sönder halsen så till Sambons glädje var jag ganska tystlåten i lördags, och igår pep jag med varierande styrka och ynkade mig med ajaj-nej ! varje gång jag råkade hosta lite eftersom hela bröstkorgen känns manglad.  Idag började jag nästan skratta när jag hörde mig själv när jag ringde till hjälpmedelscentralen för att få fler teststickor-  Som sagt, en ämlig tant.   
 
Förra veckan hade jag knappt datorn igång alls, jag orkade inte vara i det här sabla rummet- En kväll gick jag in här och fick loss bokhyllan ur hörnet, men den kom bara till mitten av rummet ungefär-  står bakom min datorstol just nu. Det är bara en låg 60-Billy, men eftersom den har stått i stort sett inmurad här i flera år så är den i så bra skick att jag inte vill hiva den till tippen. Nu när jag kom in här kände jag mig lite berusad av att inte må illa så jag tänkte att NU, nu djevflars ska jag flytta datorbordet. En blick under det fick mig att sansa mig . Jag kommer inte att orka. 
 
Ja, och i Övrigt-- ?  Stella gapar om att hon vill gå ut, så jag får väl göra det då, det mår vi nog båda rätt bra av .
 
Fred och den där Kärleken
 
//SoP 
Tofflan
2017-02-01 @ 20:25:26

Jag har inte betalat bort reklamen på min blogg, för det går inte att göra lika lätt. Men det är bara folk som inte själva har WordPressbloggar som ser reklam mellan inläggen. Så det får nog vara som det är...

Magsjuka är fan vidrigt!!! Hoppas du återhämtar dig snabbt!!!

Svar: Det tog tid- att bli som folk igen. Måndag/tisdag var jag som vanligt igen. Om det är som folk vete sjutton :-/
PS- jag har inte blogg på worldpress men ser ingen reklam hos dig?
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0