Och fredagen den 13e var det-

-och jag släppte iväg Sambon till Jönköping. Fast jag hade sagt att om det var halt och snöigt och jevvligt, då var det inte Nödvändigt att åka. Poängfåtöljer finns kvar. Ikea har haft dem i 40 år .  Och nu har vi en- en svartbrun, så nåt mer i rummet har samma nyans som soffbordet. Den grå plymån jag hade bestämt mig för, den har Jönköpingsikea bestämt sig för att inte saluföra- Så det blev en beige- och den är då mycket snyggare live än på bild :-)   SamboGrabben åkte med, och som tack för hjälpen, och för att jag inte hade någon julklapp till honom ("grabben" är 31 år nu :-O )  så sa jag att han fick handla på mitt kort om det var något han ville ha/behövde. Och eftersom jag ju tycker att han är en grabb och inte en vuxen man med två barn- så förvånades jag över att han köpte stekpanna, gryta, "småförvaring",köksredskap , reflexvästar till ungarna- och Doftljus !  Doftljus vore nog det sista jag skulle gissa på i hans varukorg.  Men det är roligt med postiva överraskningar-och egna fördomar som kommer på skam.
 Sambon däremot bjuder inte på några överraskningar- Här släpps han lös på Ikea med mitt kreditkort och uppmaningen -Om du hittar nåt du gillar,tycker att vi behöver , nåt kul/snyggt  o.s.v- så köp det (Inom Rimliga gränser- ingen svart/blå sammets/skinnfåtölj för 8000 kr tack !)  Och vad köper han? "Det på listan" . 
 
Men det är ju roligt att "det på listan" hittas . En lista med "det fanns inte" är rätt tråkig. 
 
Så nu har vi /Sambon en bra fåtölj ,vi har ett gäng smålampor,plus dito LED-lampor av olika modell,två bordslampor,en golvlampa, två små stekpannor,en STOR förvaringsbox och två lite mindre - och -
Ja, Stella har fått en ny fåtölj. :-) Inte enbart för  hennes bekvämlighets skull, för vår också, men jag kan ju alltid skryta med min djurvänlighet och säga att jag har köpt den till Henne. Hon har fått en Pello :-)
 Så nu ska schabraket som väger multum, är ivägen,egentligen inte får plats nånstans ,mördar tår ( man slår i underredet!! ) , tar Stor plats , och som är mycket obekväm att sitta i-UT!  
 
UT ska också den stora jyskbyrån som jag målade vit för rätt många år sen ,som står i skräpdatorrummet och är ivägen . Nu har jag en rejäl box att tömma byråinnehållet i , och jag har redan börjat. I det rummet finns ju inte en enda liten avställningsyta, så ned i en box med allting så får jag sortera Sen/I Morgon.  Sen kan jag flytta skrivbordet och Då kommer nog en del att lossna därinne.  Fy fan för det rummet- 
 
Ja, det var det hela- min mage, ångest, värk och skit, det skiter vi i. 
 
Fred // SoP 
 
 
 
 
Tofflan
2017-01-15 @ 16:04:45

Ha ha ha, jag är nog som din sambo - köper bara det som står på listan... :-)

Svar: :-D - nå, det blir ju billigare åtminstone !
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0