Som sagt ja-

Inte skriver jag mycket- eller ofta.  Och nu finns det väl hur mycket som helst att berätta om Nykatterna -
Men jag måste säga att jag saknar Asthra och Stella mer och mer på något konstigt vis-  Det räcker att jag tänker namnen så börjar jag gråta., en sån där saknad som gör fysiskt ont .
Samtidigt som jag går runt och lér så jag får ont i ansiktet, och skrattar mer än jag gjort på flera år tror jag- Jo, när jag kom på i förra veckan att jag skrattar så både lät det konstigt, och kändes konstigt. Och sorgligt. Har jag gått så länge utan skratt i kropp och själ? Hur länge? När var jag glad- på riktigt ?   
 
Nu kan jag sitta och titta på Nykatterna när de sover, tätt ihop, och jag blir så lycklig - de är hos mig.  Mina små liv- ändå sitter orostaggen där- bara de inte är sjuka? Låter de konstigt? De är förkylda- och enligt allt vad jag läst så är det ingen fara så länge inte resten av dem mår dåligt s.a.s - De hoppar, springer, leker,slåss, kelar, är hypernyfikna, gulliga ,bråkiga, ursöta, keliga, försiktiga, framåt- MATGALNA! och de fiser ..   Och snorar, och hostar en del- mest snoriga och nyser. I lördags rann det ur nosen när de sov, och nös iväg ett moln av microdroppar- men igår var de hur pigga som helst och idag har jag inte märkt nånting,bara nån enstaka fnysning.   Men- tänk om de har Lunginflammation !? Freddie låter ju urskumt när han spinner-  
 
Som att det får inte var så här bra, jag har inte sån tur att de här två ska få leva med mig- det kommer att hända något hemskt. Fy, var inte för glad nu, då får du en smäll på käften. 
 
Hopplös är jag väl- 
 
Fred och Kärlek //SoP 
 
 
 
 
 
 
 
Tofflan
2017-12-11 @ 20:05:13
URL: http://https://tofflandel2.wordpress.com/

Otroligt gulliga! Själv laddar jag för mitt blivande samboskap med TRE katter nästa år...Två av dem är fruktansvärt busiga, så allt vi är rädda om får vi ställa bakom stängda dörrar, i skåp etc.

Svar: ;-) Ja, det gäller att hålla undan både prylar och katter- !Lyfte just ned Loke från routern med ett Fyyyyyyy !
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0