Jag köpte en tvättmaskin-

Den står här i skräpdatorrummet nu .Nu vill jag bara ha en kyl/frys och nya innerdörrar också. Ja och Gärna en ytterdörr när jag ändå är i farten. Miljonvinster hitåt tack!  
Maken får se till att en elektriker kommer hit och kopplar in tvättmaskinen ,den har stickpropp och vi har väggdosor i badrummet.  
 
Ja, i övrigt då? Jag saknar Asthra, så in i flängbänken. Men nu har jag haft reservkatter sen i fredags - Allt-ljus-på-mig-katten,  Gå-inte!-katten och Fröken Bottenlös . Plus två till som jag bara sett till två gånger. Den ena kom in och fick mat, sov över  natt och försvann igen- den andra dök upp idag- men det gick inte att få in henne. Skygga Damen. Förhoppningsvis är hon i närheten, för Matte/Husse kom hem för en stund sen så hon får komma in också. I ärlighetens namn skulle jag bli nervvrak av att ha utekatter- 
En av katterna fått en ny hobby-såpbubblor :-)  Ljuvliga djur- det är första gången jag har sett honom engagerad i något !  Andra dagen med såpbubblor stod han vid balkongdörren och stirrade envist på mig- - vad är det gubben? Bubbelburken?  Ja, det tyckte han. (burken står kvar där- ajsingen vilket jobb matte kommer att få :-D )
 
 Tur att jag är lättroad . Nej, egentligen är jag inte det, men glada djur gör mig lycklig. Tillitsfulla djur. Fjäskiga djur. De ljuger aldrig. Luriga kan de vara, men de ljuger inte. Och lurigheten kan jag lé åt .
Lögner lér jag bara cyniskt åt och undrar varför lögnaren tror att jag är dum i huvudet. Är det värst att bli ljugen för, eller att tas för dum? 
 
Jag saknar Asthra. 
 
Jag är trött på Sommar, men tacksam för att det inte har varit nån värmebölja *peppar,peppar*   I ärlighetens namn är jag trött på det mesta .  Luften är urgådd. Men den kommer väl tillbaka nån gång. Plötsligt ligger höstbettet i luften och då blir jag lite glad samtidigt som jag blir vemodig.   Och så vill jag köpa en skolväska. Nostalgi. 
 
Fred //SoP 
 
 
Tofflan
2017-08-08 @ 20:02:45
URL: http://https://tofflandel2.wordpress.com/

Ledsamt med din katt. Jag skulle så gärna ha nåt fyrbent sällskap här hemma, för kvällar och helger blir så otroligt ensamma ibland.

Svar: Adoptera någon stackare från ett katthem och låt den få en skön pensioneringstid :-)
Sister of Pain

Tofflan
2017-08-10 @ 16:16:03
URL: http://https://tofflandel2.wordpress.com/

Det går tyvärr inte som min livssituation är. :-(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0