Vårens klänningar -

-fick jag reklam för. De torde väl vara av heltäckande modell i dubbelstickad ull? 
 
Och jag har betalat hyra, och deklarerat. √   Tagit in posten, tänt lyktan nere vid trappan,promenerat Stella,tvättat en fotpallsklädsel,skrivit håglösa inlägg på fb, gått ur en grupp, städat balkongen,bestämt mig för att verkligen Ta mina två metformin varje dag , frusit, frusit, och väntat på  att den där jävla veterinären ska ringa. Väntan är min arvedel ?  
 
Jag har köpt en blondering/blekning- för att fixa lite skiftningar i håret- eller så smetar jag in alltihop så jag blir kycklinggul och Måste gå och få hela rasket avklippt. Ett bra sätt att sluta tveka inför avklippning är att göra nåt helt galet- då blir det legitimt och att ångra klippet blir inget jobbigt alternativ.  
 
Igår öppnade jag plastbacken med Syrrans LP-skivor i. Höll på att trilla baklänges med kruppanfall. Luktade rök. Den har ju stått stängd sen förra våren :-/   Jag bläddrade dock igenom den och plockade ut några skivor, ett tiotal ungefär. Ett par av dem var mina 0_o   Sen bar en del tydlig prägel av Mamma, en har varit Pappas, och jag är alldeles säker på att Bröderna Djup har tillhört Mammas man,Åke :-)  Bröderna Djup sparade jag- jag är ju en lantlolla i själ och hjärta . Ska provspela dem så småningom. Nåt kul jag fann var Bröderna Olsen, de ser Mycket unga ut på omslaget.
 
Nu är resten av skivorna i ett hyrt förråd- Frågade Sambon om vi inte borde hiva iväg dem till second hand istället? "De kommer ju bara att stå där tills jag dör" sa jag.   Jag har en känsla av att det som hamnar i det förrådet, det blir kvar där.  "det som inte syns, finns inte"  
 
Fred //SoP    (men Ring då!) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0