Blodprovad x 2

I tisdags blev Asthra blodprovad inför ett "tandläkarbesök" - tydligen vill de ha koll på lever och njurvärden innan de söver en så pass gammal katt. Va? Gammal? Lillskrottan? Jo, snart elva. Ja, de värdena såg okej ut- men eller inte?  Tydligen varnar deras testapparat om värdena går över ett visst tal eller om något verkar osäkert med provet- så- Idag var hon och blev blodprovad Igen. Och nu ska det skickas till Uppsala (tror jag?) för att få rätt spädning på blodet och blättan,blättan värden, bla,bla bla..  Och ja, jag har ju under vintern haft en känsla av att nåt inte Är riktigt rätt , men - oroliga mattar/hussar målar väl för många fanar ,så jag slår bort det men tänker ändå- de hittar nog nåt när hon ska fixa tänderna.  Bara att vänta . Det är livet. Vänta och vänta och vänta. Och tunna ut kreditkortet. 2.600 kr (ungefär) på två blodprov.
 
Gudars så glad jag är att vi har sjukvårdsförsäkring i det här landet. Utan det hade jag varit död för Länge sen. Undrar hur mycket mina fem rör blod  två gånger (ibland tre/fyra) om året kostar?   Apropå kosta- min Sambos kompis har börjat med insulin- och får Betala för det !? Vi bor ju i samma by?Jag fattar inte- jag har aldrig någonsin hört om någon som får betala för det?  MItt är gratis. För mig alltså. Tack och Lov för det, det är SkitDyrt! Som sagt, annars vore jag död. 
 
Med tanke på försäkringen, jag har ju veterinärvårdsförsäkring på A- men bara en enda grej hon behövt veterinärvård för, har omfattats av försäkringen. Ibland känns den lite överflödig - bättre med stort kreditkort än en försäkring . Typ. 
 
I övrigt då? Jorå- ångest är min arvedel .  Jag håller på att gå i bitar .  Så jag väntar- 
 
Fred //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0