Idag har jag redan haft

-fyra tröjor på mig. Den första spillde jag ägg på, så den åkte i tvätten. De andra tre är såna som låg i min låda,och som legat där länge- fula tröjor,för små tröjor och nån jag inte riktigt vet när och varför jag köpte.  Jag hade dem på mig ett tag,en stund, en halvtimma- och de var bara Fel,fel,fel,så nu ligger de i secondhandkassen. *skönt*  Härom dagen letade  jag efter nåt här i skräprummet- och hittade en huvjacka som jag tidigare i sommar har undrat över var den kunde vara, men konstaterade då att  jag har väl  gett bort den eftersom jag aldrig riktigt har trivts i den- Den är i nåt "svettigt" material- Jepp *hehe*  Så nu tittade jag på den, och bestämde att  har den redan varit bortgiven i huvudet,så var det lika bra att låta den bli det på riktigt.  Secondhandkassen.  *skönt*  
Tänk att bli av med saker kan  vara det bästa som händer.  Faktum är att mycket jag "blivit av med" ses som mycket bra saker  jag gjort i mitt liv. Att bli av med folk,dumpa sambos, göra slut med kompisar.
 Jag har nog skrivit om det här förut i bloggen, men-  En Vän till mig, hon med hönsen, och fåren- och lite allt möjligt, hon sa en gång för många år sen att hon tyckte att jag var stark. "Stark?"- jag, mesarnas mespropp, fegisen personifierad-? 
Jo, för att när jag levde i ett skitförhållande så gick jag, även om jag stod där med syrrans gamla köksbord, kompisens gamla tv/Pappas husvagns-tv , och kompisars grannars överblivna soffa-  För att allt av värde tillhörde ex-sambon.     Göra slut med ciggen var ju ett synnerligen bra beslut också.
  
Men så många korkade val jag också har gjort.   Fast det har väl alla gjort-dumma val som gått åt pipsvängen.   Men,pipsvängsvalen har ju ofta fört något väldigt Bra med sig också, av bestående värde.
Som vänner, och djur ,  och Erfarenheter :-/   Erfarenheter,som jag gärna hade sluppit- det hade varit trevligt att vara lite gladare, inte vara så cynisk- det jobbiga med cynism och sarkasm är ju att det så ofta missuppfattas ,och det blir lite Fel-  Men jag kan inte låta bli.   Jag är sån. På gott och ont. 
 
//SoP 
Tofflan
2016-09-14 @ 19:47:56
URL: http://tofflandel2.wordpress.com/

Det sägs ju att en blir starkare genom svårigheter. Samtidigt tycker jag att det får räcka med svårigheter ibland. Det vore skönt att för en stund bara få ha det bra. DET önskar jag dig också! :-)

Svar: Ja det påstås ju så- ibland tror jag att jag snarare blir avtrubbad än stark :-/
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0