"Hej!-

- jag undrar vart förvaringsbrädan som sitter över badkaret kommer ifrån? "  
 
Hur lyckas hennom få till så många fel i en så kort förfrågan? 
 
Ja, jag har läst veckans Leva&Bo .  Jag tror att det är den tidning som innehåller flest skrivfel och språkfel som jag nånsin har träffat på . Ibland måste jag lägga undan den en stund för att kunna komma vidare , jag fastnar på felet och kommer inte loss. Och det är inte bara "insändarna" som är så fel, utan det redaktionella innehållet också. Eller också, mest egentligen.  Bildtexter är på fel bild, det är fel uppgifter i de texterna. Nästan varje nummer har en rättelse i början om något som blev fel i förra numret.    
Jag vet inte om jag råkat få igång min prenumeration under en synnerligen trist inredningsperiod/trendperiod, men gu'så likriktat ,uppstyltat och Mörkt allt är. Och ett evigt tjat om att ha det personligt, våga blanda gammalt och nytt, och sätta sin Personliga touch , att både proffs och glada inredningsamatörer ( mestadels bloggare och inredningsinstagrammare) ) bubblar över av att försöka övertyga oss läsare om att de minsann Aldrig följer några trender, nejdå minsann. De är Personliga och ställer sin runda bubbelvas och mässingsfärgade serveringsvagn en liten bit ifrån var den kanske borde vara . Och deras Bästa inredningstips- färska blommor !  *tar mig för pannan*  
 
Nu har även vita fulmålade och fuskslipade möbler fått ett nytt epitet- de är inte shabby chic längre, de har Patina. *I laugh myself to pieces *  Egentligen tycks det mesta vita vara på utgående och har blivit ersatt med lortbrunt och Rustikt.  Oslipat,gärna gammalt trä som är omöjliga att torka av utan att dammtrasan fastnar i varenda flis- där allsköns skit samlas i sprickorna. Oh så chic ?  Öppna kökshyllor, köksredskap hängande framme/i taket- lycka till med fettorkandet på dem. 
 
En del bilder ser jag faktiskt inte detaljerna på,de är en enda gråbrun sörja-  
 
Ja fy fan-  säger inredningsgurun //SoP -som Alltid har Rätt.  
 
 
Jannen
2016-09-19 @ 21:35:04
URL: http://zenzafacta.wordpress.com

Mmmm, jag älskar <3 felfria människor!

Svar: Feeling loved :-D
Sister of Pain

Tofflan
2016-09-21 @ 20:52:38
URL: http://tofflandel2.wordpress.com/

Det var ett antal år sen redaktioner rationaliserade bort korrekturläsare och folk som kan stava korrekt. Nu tycks de plocka in vem som helst för att skriva texter. Jag blir förbannad och skulle aldrig betala för en tidnings- eller tidskriftsprenumeration där det vimlar av korrekturfel. Jag förväntar mig proffs i såna sammanhang. Men... jag blir ofta besviken...

Svar: Man blir ju det-besviken :-( Och hemskt störd i läsandet.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0