Håhå-jaja,

"här kommer lilla Ludde,bärande på sin kudde"-  Nej då, det bara poppade upp i skallen just nu. Här bärs inga kuddar, vare sig av Ludde eller mig. Men, jag tänker, så fort jag har lämnat datorn och skräprummet, bära en stor j*vla krukväxt från köket in till vardagsrumsfönstret. Jag har lessnat på att ha den i köket, den är För Stor!
Köket (och hela lägenheten för den delen) går snart rakt in i höst/vintermörkret, vilket gör att jag får försöka samla mina levande växter där det är så ljust som möjligt,och med så många träd borttagna på baksidan, så Borde vardagsrumsfönstret vara ljusare den här hösten, än det brukar vara,trots balkongtaket. Vilken lång mening- inga journalisttakter där inte. 
 
Men håhå-jaja, varför skrev jag det nu då- Jo, mitt svar ifrån vårdkontakterna "jag lämnar ärendet vidare till xx" (xx=läkaren jag skulle beställa tid hos,som bad mig beställa en tid, vilket ju inte Han ombesörjer) Håhå-jaja, jag blir så trötter. Va´e´re´för Fel på folk? Eller är  jag så svävande och otydlig, oprecis och svamlande i mitt uttryckssätt att ingen normal människa förstår vad jag menar? 
 
Idag har jag skrivit kort till Japan, Lettland, och Danmark- Här kostar det 13 kr att skicka ett kort utomlands, i Danmark kostar det 25 kr ! Postcrossare där skickar från Tyskland och Sverige om de har möjlighet. 0_o  Och tydligen riskerar vi en portohöjning till ungefär 20 kr,eftersom Post Nord inte kan sköta nånting och är "tvugna" att höja portot för att sköta sitt jobb.   De kan ju satsa lite av den höjningen på läskunnig personal, är ett av mina små förslag. Jag har fått min grannes post flera gånger på sistone- visserligen har vi postlådorna bredvid varandra,men jag ska väl inte behöva stå och sortera Min post innan jag går in med den? Och själv vidaredistribuera det som kommit fel- Grannen och jag har Två gemensamma bokstäver i våra namn, men långt ifrån på samma ställen i namnen. Håhå-jaja. Nu ska jag bära på min monsterväxt- 
 
 //SoP 
 
 
Tofflan
2016-09-21 @ 20:49:44
URL: http://tofflandel2.wordpress.com/

Bra idé att Posten tar lite av portohöjningspengarna - om det blir portohöjning - till att utbilda sin personal i att läsa. Idag fick jag post till mig som uppenbarligen hamnade hos en granne först. Vi har inte många bokstäver gemensamt i våra namn... Hur svårt kan det vara..?
Hälsa Monstret!

Svar: Monstret hälsade tillbaka :-D Ja,Hur svårt kan det vara? Det är ju deras jobb 0_o
Sister of Pain

Jannen
2016-09-24 @ 18:21:52
URL: http://zenzafacta.wordpress.com

Oj vad mycket mångfald med brev till landen bortom :)
Om post så får jag en mängd med fel adress, namn etc Bättre när vi en gång hade det gamla Postverket!!! :)

Svar: Gå med i postcrossing vet jag :-D Ja,den kära gamla Posten. En riktig Post. Inte vi gör som vi vill och ser om det blir nån ordning och blir det inte det så skiter vi i det.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0