Men skämmes på mig

- Det är för lätt att betala räkningar via internet. Därför är jag ofta sen med det. Slarvpotta.  Men nu är i alla fall de som skulle ha betalats i slutet av september betalade, och jag har anmält en hel drös till e-faktura. 29 kr per räkning. Det blir mycket ihopslaget.  I.o.m anmälan hamnade jag inne på telia, och där fyllde jag i de försenade fakturorna som betalade. En smart funktion tycker jag- då slipper jag få en faktura till med påminnelseavgift på, en vecka efter att  jag har betalat .     
Urs ja, jag avskyr att vara sen med sånt här, med tanke på att jag förut var rent förskräckligt slarvig och blind för min ekonomi. Ja, jag är väl inget snille nu heller- men ändå, jag betalar.  Jag gömmer inte räkningar och hoppas på att det ska finnas mer pengar nästa månad- hur i hela friden jag kunde tänka så. Jag fick ju inte precis några extra tusen i månaden lite då och då.  
 Men förra året hamnade faktiskt en räkning på Inkasso!  Det var en som jag hade råkat lägga i någon tidningshög? Eller nånstans- för hur jag än letade så hittade jag inte räkningen vare sig i betalat inne på banken, eller vid datorbordet. Och jag hade inte fått någon påminnelse .
Det skyller jag faktiskt på den här struliga posten, förra året ( och även i år) var väldigt rörigt med post hos mig och Syrran,grannars post och en Vän som hade sin adress som c/o hos Syrran.  (och när Syrran dött,hamnade en del av hennes post borta vid "lilla lägenheten" där hon aldrig bott och adressen inte blivit ändrad till- ett par gånger låg t.o.m Min post där?)  
Jaja, det var i alla fall Inte roligt att betala påminnelseavgift på 60 kr plus 369 kr i inkassoavgift :-/  Och ursprungssumman som jag ju trott var betalad.  
 
Nej, nu orkar jag inte sitta här och få ont i händer,rygg och röv längre-
 
Fred&Kärlek //SoP 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0