Men igår så

-kom jag äntligen iväg till Värnamo och fick mina ögonbottnar fotograferade. Två timmars hemifrånvaro, fem minuters klinikbesök. Eller tio minuter med den lilla väntetiden. 
Jag försökte fota lite Höst på både dit och hemvägen men Sambon blev ju så "grinputtig" så fort jag stannade till. Men det gav jag faktiskt fan i,för jag fick till några Riktigt bra bilder. Nu skröt jag men det får man när  man gör något bra. 
På hemvägen frågade jag om vi kunde dimpa in på nån mack och köpa åka-hem-kaffe (nästan världens bästa kaffe) ,men då blev tydligen Sambon sugen på hamburgare,så vi åkte till MAX :-D  En Tripple cheese med extra ost, en liten strips, två burkar smält cheddar och en Stoor kaffe latte :-) Det (kaffet) tog slut långt före Anderstorp så jag var visst sugen. Och ja, jag gillar ost, jag älskar faktiskt ost.   Rosor,vin och choklad? Nä, pennor, ost och- ljus eller té, valet är fritt där, är vad jag går igång på. Guu' så romantiskt.  
 
Ja,a- när vi kom hem hade jag ju ändå skorna på mig- (premiär för höst/vinterbootsen) så jag hakade koppel på en katt i taget, och gick ut.  Väl ute stod jag och joggade på stället medan Asthra tuggade på sin grästorva- vände ansiktet upp mot dishimmelen och tänkte- men ? jag Älskar duggregn ! Vilket plötsligt kändes en smula förvånande, för förr Hatade jag duggregn. Det tog sig in överallt och var bara blött,ruggigt och obehagligt. För då cyklade jag till och från jobbet i alla väder och duggregnet var värst.  
Men nu slog det mig att jag faktiskt verkligen, verkligen tycker om sådana dagar , då det är grått och lite disigt,men stilla ( ingen hopplös Blåst) och ett tunt skimmer av duggregn. Det är såna dagar jag gärna går runt här nere, hämtar hem lite skog, slänger saker i containern, städar lite allmänt, planterar nåt , och är lite lycklig. Det är så tyst och stillsamt, för ingen jäkel utom jag vill väl vara ute, och höstfärgerna står sig så underbart vackra emot den grå och bruna omgivningen.  
 
Fred&Kärlek //SoP  
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0